|
HE HE HE HE. Dersom man ikke skal kjøpe hi-fi som er laget i Kina eller hi-fi med komponenter fra Kina sliter man Big Time. Tipper at mange ville fått hakeslepp dersom de viste hvor "godsakene" var laget.Så klart man bør tenke etisk når man handler, men det er ikke lett. Man kan ikke drive med research for hver lille ting man kjøper.
Jeg hadde egentlig planer om å kjøpe Aurum Cantus høyttalere, men valgte å ikke kjøpe nettopp pga. de er lagd i kina. Kjøpte JMlab istedenfor, men hva ser jeg når jeg går inn på jmlab.com? Dongjuav corp!![]()
Det bør komme tydligere frem hvem som eier et selskap og hvor de holder til. Hvor en vare er produsert kunne også vært tydligere.HE HE HE HE. Dersom man ikke skal kjøpe hi-fi som er laget i Kina eller hi-fi med komponenter fra Kina sliter man Big Time. Tipper at mange ville fått hakeslepp dersom de viste hvor "godsakene" var laget.
Veldig mange av produktene fra USA er også produsert i Kina, da kan man slå to fluer i en smekk ved å boikotte produkter fra USA.Bør man ta etiske hensyn ved kjøp av f.eks hi-fi produkter.
Som et eksempel, bør man la være å kjøpe produkter fra Kina eller USA fordi de praktiserer dødsstraff?
Tror ikke de bryr seg så mye om hva 4,5mil sære normenn foretar seg....Hva sier samfunnsøkonomene?
Staten hadde blandet hell med å blande Radionette og Tandberg. De sluttet vel med HIFI etter det...Min "etiske handel" begrenser seg til å så langt det lar seg gjøre unngå å kjøpe produkter av selskaper som er statseid eller delvis statseid (Tine, Telenor osv). Det gjelder såvidt meg bekjent ingen produsenter av hifi.