Hei BigOne, nå skal jeg straks si at jeg ikke er noen racer på utgangssignaler og slikt fra pre-amp til effekttrinnene, men jeg har to ører og flaksen vil ha det til at de virker sånt rimelig greit selv om det er noe over 46 år siden de var nye. Jeg har for øyeblikket 3 Mc effekttrinn i mitt oppsett. 2 stk. MC 1.2 som driver et sett med B&W 802Diamond og en MC 452 som driver bakkanalene. Mangler en MC 1.2 til frontkanalen og en 302 eller noe sånt til surround kanalene for at effekt ønskedrømmen skal være i boks. Vel, for øyeblikket så har jeg en Onkyo PR-SC5509 surroundprosessor som mater effekttrinnene. Det er slett ikke dårlig lyd i stua, langt derifra, men jeg prøvde meg med å sette på en noe eldre MC MX 134 surround prosessor og jeg skal love at der var det forskjell gitt. Da MC blokkene fikk en MC forforsterker til å drive seg så ble det et helt annet trøkk i det hele. Som sagt så er det ikke dårlig lyd med Onkyo'en, men det er ikke samme trøkket så det som de sier hos Soundgarden at MC effekttrinnene liker MC forforsterker best er en sannhet jeg kan skrive under på. Jeg vet at flere sier at de har prøvd MC effekttrinn og har blitt skuffet. Jeg vet også at noen av de skuffede har benyttet Marantz forforsterker, men jeg vil tro at Marantz'en nok er temmelig lik Onkyo'en min på det som har med utgangssignal å gjøre og min erfaring er iallfall at det er OK med Onkyo'en, men en foretrekker MC forforsterkeren. Sistnevnte er imidlertid ikke helt gratis så nå går det utelukkende i havregrøt i heimen det neste halve året for å spare opp til en MC MX 151 (eller muligens MX 121 hvis jeg går lei av grøt for tidlig).