Alt til hus og bolig Et morsomt spørsmål av den typen som bare ot på hfs kan svare på?

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg har et betongtak med innstøpte trekkrør. Jeg har fjernet en vegg, og dermed tøyt det ut noen ledninger som, ehh…, ble til overs.

Sånn ser det ut etter at jeg dro ut ledningene:

IMG_2025.jpg

Et alternativ er å sparkle igjen og håpe at jeg aldri mer får bruk for å koble til noe her. Men det vil jeg nok aller helst unngå. Jeg har googla litt etter dekklokk. Det jeg finner er stort sett den vanlige typen med skruehull som passer med skruene i standard veggbokser. Jeg har også sett varianter med 'mothaker' som ganske enkelt kan presses inn i veggboksene.

Noe a la denne:

14260838.jpg

Det jeg lurer på er om det finnes noe tilsvarende som kan festes rett i enden av trekkrøret. Noen som vet?

leifen

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.05.2006
Antall liker
2.176
Dette hullet er jo ganske lite?
Du får også lokk til lampettbokser. De er litt mindre enn vanlige veggbokser.
En klatt lim fikser vel biffen?

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
33.600
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Sett en treplugg i røret og lag ett hull for skrue i lokket så kan du skru av og på når du føler for det Thomas:rolleyes:

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.651
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Bruk det du har har avbildet.
Får du det ikke til å sitte kan du lime det med litt latex eller annet lim, du bare setter på litt fryseteip til limet har tørket.

Mvh
OMF

Z

Zomby_Woof

Gjest
Om jeg ender med normalstort lokk, så tror jeg like gjerne jeg borrer, setter i murplugger og skrur fast på vanlig måte. Treplugg er kanskje ikke så dumt slipt flush og malt. Synlig til å finne igjen, men ikke mer enn det.

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
33.600
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Om jeg ender med normalstort lokk, så tror jeg like gjerne jeg borrer, setter i murplugger og skrur fast på vanlig måte. Treplugg er kanskje ikke så dumt slipt flush og malt. Synlig til å finne igjen, men ikke mer enn det.
Tre pluggen var kun tenkt som og bruke og skru det der lokket i! for og slippe borre plugge ev lime fast.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Aah.. Blir jo i alle fall bare hull for en skrue.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.440
En dæsj fugeskum i hullet, litt bearbeiding og maling utenpå. Nesten usynlig og lett å fjerne igjen.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Problemet er strengt tatt ikke å fjerne det om jeg klæsser inn vanlig sparkel heller. Det handler mest om å finne igjen faenskapet.... :D

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.533
Torget vurderinger
12
Jeg hadde satt på et vanlig dekklokk, gjerne firkantet, med dobbeltsidig tape.

Topp Bunn