Estetisk veiutbygging,,, hva er vitsen...

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Antall liker
22
I Stavanger legger man nå siste hand på et beryktet veikryss/flaskehals som bygges om for 119 millioner (Tjensvollkrysset). Det tragiske er at det kun blir en esteisk oppussig og ingen forbedring av fremkommeligheten for bilistene som stanger i kø. Syklister og gående får en penere overgang enn de hadde før..

Trafikksjefen og vegvesenet innrømmer at det ikke vil bli bedre trafikkavvikling og anbefaler trafikanten å sykle istedet for å stå i kø...

Dette er altså slik de ansvarlige bruker bompengene våre...
Det hadde vært bedre å sette pengene på bok og bygget et planfritt kryss når det var penger nok. Dette er meningsløst sløseri....

Tro ikke det er bedre andre steder... fra transport økonomisk institutt kan man lese om Oslopakke 3 (til 58 Milliarder kroner!!!)..Om den noensinne blir gjennomført....

Gi meg kollektivtrafikk som i Oslo by og jeg lar bilen stå, men bruk ikke de mangelfulle veimilliardene på symbolisme og politiske monumenter...

Vedlegg

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.667
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Er det ikke kjekt å ha noe pent å se på når man må oppholde seg i Tjensvollkrysset såpass lenge allikevel?

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
34
Estetisk veibygging, det er når man bruker pengen på å gjøre veigrøfta fin istedetfor å gjøre veien bedre.
Dette foregår over det ganske land under dekke av å være "miljøtiltak". :p

bia

Hvordan målte middagen i dag?
Ble medlem
03.04.2007
Antall liker
4.405
Torget vurderinger
10
Valentino skrev:
Er det ikke kjekt å ha noe pent å se på når man må oppholde seg i Tjensvollkrysset såpass lenge allikevel?
vel, vel, følte meg ikke særlig inspirert på fredag når jeg brukte en time på 100 meter! Var vel en av de heldige som var i krysset før kl 15....

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.891
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Ta riksveg 15. Frå Lom til Stryn. Og frå Nordfjordeid til Måløy.

"Og når lierne grønkar som hagar
når det laver av blomar på strå
og når netter er ljose som dagar
kan han ingen stad venare sjå"

Estetikk, det er estetisk, det.....

Topp Bunn