Dette er da ikke noe problem. Får du opp feil ord som førstevalg, så er det bare et (eller et par) trykk på den knappen som skifter mellom variantene av ord, så får du det du skal ha. Fenazon blir til kaffe ved et tastetrykk. Og du trenger ikke taste ordene bokstav for bokstav mer enn en gang. Du kan nemlig lære telefonen nye ord veldig enkelt. Velg Stav ord fra menyen, så er det gjort.
Jeg har skiftet fra SE til Nokia for kort tid siden, og alle SE jeg har hatt har selvfølgelig hatt disse to essensielle valgene. Eneste telefon jeg har hatt som ikke har hatt det, var Samsungs første kamskjell-telefon. Det er vel omtrent 8 år siden, og den solgte jeg videre med en gang på grunn av den ubrukelige ordboken. Alle andre telefoner jeg har prøvd har hatt muligheten for å lære telefonen nye ord, og ikke minst å skifte ord fra et til et annet som inneholder samme tastekombinasjon.
Men fenazon har jo flere bokstaver enn kaffe. Hvordan regnet du med at telefonen skulle forstå at det var kaffe du mente, når ordet du skriver har syv og ikke fem bokstaver?