Erfaringer med Era Gold mk. V

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Jeg er i markedet for en Riaa om dagen, og Graham Slee Era Gold Mk.V er tilsynelatende en boks som får pulsen opp hos vinyljunkies uten ubegrensede budsjetter. Så derfor, er det noen som vil dele sine erfaringer ? Jeg skal evt bruke den sammen med en Grado Sonata, og et conrad -jonson Premier Ten linjetrinn..Som alltid, innspill mottas med den aller største takknemlighet.. :)
 

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
976
Antall liker
4
Jeg er skeptisk til å gi råd om utstyr jeg selv eier, da de ikke er objektive, men sterkt subjektive. Saken er at jeg eier Era Gold V, og at jeg ikke kan tenke meg å bytte den ut i nærmeste fremtid. For meg har den vært en åpenbaring. Den formidler musikk. Den låter naturlig i mine ører. Styrken er mikrodetaljene, men den gjengir også de store strukturene med bravur. Separasjonen mellom instrumentene er god, men samtidig forener den detaljene i en musikalsk helhet.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Takk for nyttig tilbakemelding, Lars. Dine observasjoner er svært sammenfallende med mine. Etter en ukes oppvarming (manualen sier tre, så det er nok mer å hente!) er dette grenseløst imponerende til prisen. Instrumenter låter usedvanlig naturtro, rom,separasjon ,musikalitet og mikrodetaljer er til å få hakeslepp av. Lydbildet er stort i alle plan, og musikken får et svært troverdig fundament. Bakgrunnen er fløyelssvart, og hadde jeg ikke visst bedre,hadde jeg definitivt trodd det var rør inne i den lille,lekre boksen. Blir dette enda bedre i løpet av de neste to ukene, må ERA Gold Mk.V være tiårets riaa-kjøp " in my humbe opinion..." Du har så rett, dette er virkelig en åpenbaring!
 

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
976
Antall liker
4
Gratulerer med valget - jeg vet at du får mye glede av den, for det har jeg; og når du en dag får lyst på en MC, er GSP Elevator EXP en god match. 8)
 
Topp Bunn