Høyttalere Erfaringer med DALI Concept 10?

HiFiStudent

Fersking
Ble medlem
27.10.2022
Antall liker
0
Sted
Drammen
Hei! Kommet over et par DALI Concept 10 til fire løk og en sjampinjong. Glad i Dire Straits og liker et stort lydbilde. Har et par Bose 301MK3 per i dag drevet av en Denon PMA-1510AE og en SVS SB12 Plus subwoofer som leverer varene frem til du skrur volumet noe opp. Spørsmålet er uansett; er DALIene et godt kjøp? De er lovlig langt unna, så det er derfor jeg spør fremfor å reise og høre. Tenkte å bruke den forsterkeren jeg har, selv om det sannsynligvis kommer kommentarer om at jeg må ha to stykk høyspenttrafoer for å drive dem (studentbudsjett :)).

iGlenn

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.02.2019
Antall liker
342
Har tidligere hatt disse. Kjøpte de nye på HFK, rundt 2005. Mener å huske jeg gav 11.000 for de. Har bare gode minner fra min tid med de. Spiller stort og svelger unna det meste. Var inget problem å fylle en stue på 40kvm med lyd. Drev de med en Harman Kardon Signature 1.5 effektforsterker (2 x 200w @ 8 ohm). De er relativt lettdrevne (6 ohm, 91dB @ 2,83V/1M), så godt mulig du klarer deg helt fint med den forsterkeren du har. Det er bare å prøve... Effektforsterkere med mye krutt koster jo uansett ikke stort disse dager hvis man går for noe i kl.D. Forsterkeren din har jo PRE OUT, så det går helt fint å hekte på en effektforsterker, men da mister du vel kanskje muligheten til å bruke subwoofer, så sant du ikke kopler den til med høynivå da...

De gikk i arv til min far som har de i bruk fremdeles. Både han og jeg hører forøvrig mye Dire Straits :D

Synes det høres ut som et godt kjøp til 4k. Tenker du risikerer i alle fall ikke å tape på de hvis det skulle vise seg å være bomkjøp. Får nok lett igjen pengene dine her, vil jeg tro...

Topp Bunn