Erfaring med Void?

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Jeg er i den ganske kinkige situasjonen at jeg må bytte ut mitt kjære klenodium av en platespiller, en Well Tempered Classic. Ikke fordi jeg tror jeg kan finne noe som parkerer den, den har noen kvaliteter den er ganske alene om..Men det er jo engang sånn at man har andre mennesker rundt seg sånn til hverdags, og noen ganger er en platespiller uten lokk en ganske nervepirrende affære å eie. Jeg kan riktignok bestille ett fra de forenklede stater, men den har vel aldri falt helt i smak hos andre i husstanden uansett..
Jeg hår hørt diverse Void-modeller på utstillinger for noen år siden, og alltid blitt imponert. Nå har jeg muligens en på hånden, men ettersom jeg ikke har særlig mye egenerfaring med disse, går spørsmålet ut til de allvitende vinyljunkiene på forumet; Noen som har erfaring med en tremotors Void med Splitphase PSU? Evt med Helius arm? (Se bruktbørsen) Og ikke minst,hva er en riktig pris på denne i dag?
Alle innspill mottas med takk.
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Jøss! Her var det da utrolig stille!? Ved nærmere ettertanke er det i grunnen greit nok, jeg har besluttet å oppgi Void-prosjektet likevel....
 

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
5.449
Antall liker
3.163
Torget vurderinger
6
Har ingen peiling på Void spillere, men siden ingen andre her inne heller synes å ha det, kan du jo kanskje prøve vinyl asylum..Der bør det være mer kvalifisert hjelp å få. Har du prøvd det forumet?
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Takk for tilbakespill! :) Vinyl Asylum er jo et ravende festlig forum, men det var ikke mye å finne der heller...Etter å ha bedrevet sjelegranskning har jeg likevel besluttet å beholde min fantastiske Well Tempered. Så får det heller "våga seg" at den ikke har lokk...Sikkert et eller annet sted jeg kan få et laget..
 
S

slowmotion

Gjest
Hvorfor putter du ikke Well Tempered spillern din inn i et pent skap?


;)
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Godt spørsmål, men jeg er ingern stor tillhenger av å putte anlegget inn i skap, særlig ikke når det er mange rør rundtomkring.. Nei, utstyret skal få stå framme. Man må jo ha et husalter, ikke sant? :)
 
S

slowmotion

Gjest
Absolutt, helt enig, men jeg tenkte på et lite, helt lokalt skap bare til patespillern din....
Ellers er jo en vegghylle tingen, den kan settes så høyt opp på veggen at nyskjerrige barnehender ikke rekker opp.

;)
 

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
5.449
Antall liker
3.163
Torget vurderinger
6
Vegghylle høres ut som et trygt alternativ. Gjør alteret høyt ;) Har du en lokal nevenyttig glassmester, bør et lokk i plexiglass kunne smis relativt kvikt og rimelig... Merkelig at det var så vanskelig å finne litt nyttig feedback på Void spillerne da?
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Veldig hyggelig med denne entusiasmen, mine herrer! :) Selvfølgelig er vegghylle det eneste som egentlig duger, men her er det ufattelig porøse vegger, samtidig som anlegget har fått en plass hvor det ser bra ut, ikke er i veien, og ikke minst spiller uforskammet bra...! Så langt er alt bare fryd, med andre ord. Jeg er tilogmed velsignet med en samboer som elsker musikk, liker(!) å ha store hornhøyttalere i stua, og gav meg årsabonnement på Stereophile her om dagen,.. :) Så jeg har jo svært lite å klage på, egentlig... :) Men så er det denne litt sårbare platespillerplaseringen,da. For øyeblikket er det ingen plasseringsalternativer, så det står mellom å beholde min Well Tempered og leve med hjertet i halsen, eller å finne en Gyrodeck med sitt solide plexi-lokk. Foreløpig har jeg kommet til at jeg må leve farlig...det har allerede kostet meg EN pick-up, men den var sliten likevel. Jeg skal ta oppfordringen din, gut-man, jeg ringer en glassmester på timen! Takk skal du ha!
 
Topp Bunn