Jeg har modtaget et ZAP filter 2 som det er meningen at det skal monteres i en Pioner. Er der nogle der har erfaringer med ZAP filter 2?
Mvh.
Sven Palvig
|
Jepp.![]()
![]()
Jeg har modtaget et ZAP filter 2 som det er meningen at det skal monteres i en Pioner. Er der nogle der har erfaringer med ZAP filter 2?
Mvh.
Sven Palvig
![]()
Jeg har en Cayin 251 med Zap2 og XO3. Strømforsyningen til filteret ble også her alt for varmt, men ble med noen enkle grep ordnet (jeg vet ikke hvordan). Siden det er ganske lenge siden Zap og XO ble montert kan jeg desverre ikke utrede i det vide og brede om forskjellen fra den originale spiller. En ting sitter i, jeg følte at den originale var litt pompøs i stilen, ikke veldig distinkt med den berømte svarte bakgrunn, kanskje mer sånn i heldige øyeblikk kunne dog imponere som en slags "stor" lyd.![]()
![]()
Tak for svaret!. Jeg havde håbet på flere der havde erfaringer med det filter.
Hvis det bliver monteret, så bliver strømforsyningen lavet om. Der skal fjernes plastik forskellige steder.
Hvis der sker en misfarvning af printet, så skyldes det nok at spændingen er for høj!
Hvis såfremt så bliver der samtidig monteret en ny clock XO 3, som får egen strømforsyning med egen trafo.
Jeg har lyttet til ZAP filter, men det er på en anden spille, og jeg mener at basen måske er lidt rund. Det vil være et problem da jeg ønsker dyb kontant bas med masser af hug.
Mvh.
Sven Palvig
![]()
Sven,
Dette er jeg interessert i å høre mer om.
Du skriver at lyden fra flygeltonen stopper hurtigere. Jeg ble litt usikker på om dette betydde en mer presis lyd eller mangelfull utklinging av flygeltonen.
Så til det med strømforsyningen. Mitt zapfilter får strøm fra en dedikert strømforsyning, lagd av LC for dette formålet. Men som sagt, den blir varmere enn optimalt. Kan du si litt mer om hva du/dere gjør for å modifisere strømforsyningen? Hvordan nedreguleres spenningen, hvor settes motstanden, hvilken spenning får filteret osv. Jeg går ikke med konkrete moddeplaner på cd-spilleren men hvis man med enkle grep osv... så vil jeg kanskje foreta meg noe alikevel. Mo, flere detaljer er hjertelig velkommen.
Jeg har en Cayin 251 med Zap2 og XO3. Strømforsyningen til filteret ble også her alt for varmt, men ble med noen enkle grep ordnet (jeg vet ikke hvordan). Siden det er ganske lenge siden Zap og XO ble montert kan jeg desverre ikke utrede i det vide og brede om forskjellen fra den originale spiller. En ting sitter i, jeg følte at den originale var litt pompøs i stilen, ikke veldig distinkt med den berømte svarte bakgrunn, kanskje mer sånn i heldige øyeblikk kunne dog imponere som en slags "stor" lyd.
Men med montert Zap og XO (i tillegg til forsterket hovedstrømforsyning) oppleves den helt annerledes. Mer distinkt, klarere, graver dypere i bassen. Med byttet fra XO 2 til XO3, kanskje placebo, men jeg ble veldig positivt overasket over forbedringen av " den berømte svarte bakgrunn". Spesielt bassen, tyngden i denne (om den føles for rund har i hvertfall jeg erfart kommer ann på resten av utstyret), den opplevde dynamikk i hele spekteret. Når sammenlignet med annet aktuelt som Benchmark, Theta og Proceed (gammel, men god)++noen fler, de er for "glatte" og kjedelige i forhold, ikke like "organisk" musikalsk, som om den respekterer musikerne mer som mennesker. Få vil nok tro meg, siden dette inneholder også en del såkalt "kinamikk", men jeg har virkelig prøvd å finne bedre spillere i betalbar klasse, mange uprøvd, men det får stå seg etter hvert. Ok, jeg prøvde seneste Gryphon, knallbra for meg, litt bedre på alt, men prisen i forhold.