Erfaring/er med Direct connect bredbåndsleverandør?

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
312
Hei
Da har hele det lille stedet vårt mistet bredbåndet og Direct connect skal ta over
Er det noen som har erfaring med dette selskapet?
Ser ut som det drøyer før en får ut "modemene" og antenner så jeg blir vel å surfe med et 56k modem :'(

Det blir forresten utrolig stive priser: 2mega for 479,- er ikke dette meget dyrt?

Mvh Jan I

G

Gjestemedlem

Gjest
Jan_I skrev:
Hei
Da har hele det lille stedet vårt mistet bredbåndet og Direct connect skal ta over
Er det noen som har erfaring med dette selskapet?
Ser ut som det drøyer før en får ut "modemene" og antenner så jeg blir vel å surfe med et 56k modem :'(

Det blir forresten utrolig stive priser: 2mega for 479,- er ikke dette meget dyrt?

Mvh Jan I
Det er jo dyrt i forhold til de store leverndørene, men hvis ingen andre ser seg tjent med å bygge ut adsl i bydgen så er det vel heller rimelig...

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
312
Gjestemedlem skrev:
Det er jo dyrt i forhold til de store leverndørene, men hvis ingen andre ser seg tjent med å bygge ut adsl i bydgen så er det vel heller rimelig...
Ja det er jo akkurat det.
Dette går jo via "radiolink"
Dette koster vel en del ,så en skal vel være glad for at en får dette uansett.
Mvh Jan I

G

Gjestemedlem

Gjest
Jan_I skrev:
Gjestemedlem skrev:
Ja det er jo akkurat det.
Dette går jo via "radiolink"
Dette koster vel en del ,så en skal vel være glad for at en får dette uansett.
Mvh Jan I
Dette krever mye mer kostbart utstyr enn et ADSM modem, så da synest jeg ikke prisen er for høy. Man bør heller være glad for at noen gidder å satse bygge ut noe slikt hos dere.

2Mb er ikke så ille det. Det holder greit til å laste ned et par tre GB i timen.

Jan_I

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
312
Gjestemedlem skrev:
Dette krever mye mer kostbart utstyr enn et ADSM modem, så da synest jeg ikke prisen er for høy. Man bør heller være glad for at noen gidder å satse bygge ut noe slikt hos dere.

2Mb er ikke så ille det. Det holder greit til å laste ned et par tre GB i timen.
Ja det er sant
Har mulighet for 4mega også men til 559,- pr mnd ( 1 mega til 389,-)
990,- i tilknytning som inkluderer et "modem" og en antenne.
Er usikker på hva jeg skal velge av hastighet,men regner med at jeg tar 2 mega .
Laster kun ned filmsnutter av og til,og aldri hele filmer så...
Mvh Jan I

G

Gjestemedlem

Gjest
Jan_I skrev:
Gjestemedlem skrev:

Ja det er sant
Har mulighet for 4mega også men til 559,- pr mnd ( 1 mega til 389,-)
990,- i tilknytning som inkluderer et "modem" og en antenne.
Er usikker på hva jeg skal velge av hastighet,men regner med at jeg tar 2 mega .
Laster kun ned filmsnutter av og til,og aldri hele filmer så...
Mvh Jan I
Til slikt bruk er 2 Mb mer enn nok. Skal du laste ned filer med DVD størrelse er det bedre med 4. Men til snutter og evt. filer med CD størrelse er det nok med 2.

Topp Bunn