Er minijackkabelen din en centimeter for kort?

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Antall liker
127
Da er du sikkert en av de som ønsker dette produktet svært velkommen:

I mine øyne, en svært redundant overgang ;D

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
re·dun·dant? ?/r??d?nd?nt/ Show Spelled[ri-duhn-duhnt]

–adjective

1. characterized by verbosity or unnecessary repetition in expressing ideas; prolix: a redundant style.
2. being in excess; exceeding what is usual or natural: a redundant part.
3. having some unusual or extra part or feature.
4. characterized by superabundance or superfluity: lush, redundant vegetation.
5. Engineering .
a. (of a structural member) not necessary for resisting statically determined stresses.
b. (of a structure) having members designed to resist other than statically determined stresses; hyperstatic.
c. noting a complete truss having additional members for resisting eccentric loads. Compare complete ( def. 8 ) , incomplete ( def. 3 ) .
d. (of a device, circuit, computer system, etc.) having excess or duplicate parts that can continue to perform in the event of malfunction of some of the parts.
6. Linguistics . characterized by redundancy; predictable.
7. Computers . containing more bits or characters than are required, as a parity bit inserted for checking purposes.
8. Chiefly British . removed or laid off from a job.

--------------------------------------------------------------------------------

Origin:
1595–1605; < L redundant- (s. of redund?ns ), prp. of redund?re to flow back, overflow, be excessive. See redound, -ant

—Related forms
re·dun·dant·ly, adverb

—Synonyms
1. verbose, repetitive. See wordy. 2. excessive; useless; superfluous, tautologous.

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Antall liker
127
Går ut ifra at du klarer å finne frem "synonym" i ordboka di også.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.572
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Den er vel gullforgylt også.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
18.506
Sted
Østfold
Hadde den ennå vært forniklet på selve pluggen. Da hadde det jo vært overgang fra forniklet til gullforgylt i tilfelle man ikke har gullforgylt utgang.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.883
Må dere linke bilder fra sider som arbeidsgiveren min nekter meg å se? :mad:

S

Supertramp

Gjest
.Marcus skrev:
Går ut ifra at du klarer å finne frem "synonym" i ordboka di også.
fra Caplex:

redundans (av lat.), overflod, overflødighet. Bet. brukes i språkvit. sammenheng om språklige trekk som er forutsigbare i en større helhet. Kongruens skaper redundans, som når "flertall" er markert tre ganger i setningen Barna mine er store. Redundansen øker muligheten for at et budskap skal nå fram gjennom f.eks. støy.

Den slutten der var jo litt interessant sett i et HiFi-perspektiv :)

G

Gjestemedlem

Gjest
Skal ikke kimse av denne:

"Similarly, when I concentrated instead on the upper-bass/lower-midrange region, it did seem to be a touch recessed, or polite-sounding. Oboes, violas, trombones—all seemed a bit smaller and not quite as weighty, or as deeply resonant as these instruments can sound. The effect wasn't huge—more of a personality than a coloration—and I never found it onerous, regardless of associated equipment. But the slight lack of warmth and weight, combined with the air and treble extension, did give the Oximex 90-500 a distinct character." Brian Damprimmer

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.572
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Det finnes en kur for alt.

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.714
Torget vurderinger
12
Fra fremmedordboka:

Rekursjon: se rekursjon

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
13.083
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Kunne ikke falle meg inn å kalle min for minijack-kabel, og den er ikke en centimeter for kort 8)

Men Oximex var morsom, prøv den på Kabelhjørnet, .Marcus :D

Topp Bunn