Hei.
Classé er jo normalt veldig strømsterke og solide forsterkere, som trolig yter mer effekt enn de er oppgitt til.
Jeg kjenner ikke høyttalerne. Men hvis dine CM8 spiller noenlunde likt fra ca 100 hz og oppover som CM10, ville jeg vurdert en god og kraftig subwoofer heller. Det høres snaut ut i mine ører selv med 10 tommere i bassen å fylle en stue på 65 m2 med basstrykk. Vel, jeg har vært vant til store høyttalere i over 30 år, så det er kanskje grunnen til at høyttalere med 10" høres litt snaut ut. En god 12" eller helst 15 tommers aktiv subwoofer trenger ikke koste så mye. Du kommer sikkert uansett ikke dyrere ut av det enn å oppgradere til større høyttalere alene. Deler du på mellom ca 60 og 80 hz, vil du avlaste din Classé fra sine tyngste oppgaver. Da har den enda mer overskudd til å drive dine CM8 enda bedre enn den gjør nå.
Uten å blande meg for mye inn har jeg en spesiell servostyrt 15" aktiv lukket subwoofer til salgs som jeg tror kunne ha fungert helt topp sammen med dine høyttalere og størrelsen på rommet. Respons helt ned til 14 hz -3 db. Cutoff kan stilles høyere og hvis man skal spille ekstra høyt. Prisen er hyggelig. Ta gjerne kontakt op PM hvis du vil vite mer.
Hilsen Eirik.