Er Kjersti Bergesen hos noen av dere?

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
;D
De hadde et velfyllt rack.
Og den svenske designerhomsen lurte på om det var PuffDaddy som bodde der ;D

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.735
Torget vurderinger
34
el_mariachi skrev:
;D
De hadde et velfyllt rack.
Og den svenske designerhomsen lurte på om det var PuffDaddy som bodde der ;D
Ja, Kjersti Bergesen har vært hos meg siden 1991. Da som vokalist i bandet Secret Mission og på plata "Strange Afternoon". En fantastisk plate som dessverre druknet i September When sin "Mother, I've Been Kissed" som kom samtidig.

Vedlegg

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Det er i ferd med å bli veldig lilla der nå... ville ikke likt å komme hjem til det der... :-X

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.533
Torget vurderinger
12
Hun har vært i hylla og på platespilleren siden 1984 med Ken Dang og senere Secret Mission.

K

kbwh

Gjest
Jeg kjente søstera til han fyren i Secret Mission en gang.

P

Parelius

Gjest
Valentino skrev:
Jeg kjente søstera til han fyren i Secret Mission en gang.
Eg sendte ho Kjersti skrå blikke ein gong då me studerte. Ho sang då. Ho vyrde me ikkje.

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Høyttalerne var borte da de var ferdig, så også mannen etter hva jeg kunne se ;D

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Berg skrev:
Høyttalerne var borte da de var ferdig, så også mannen etter hva jeg kunne se ;D
:p :p :p

Kjente jeg fikk lyst til å fjerte. ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
oddgeir skrev:
Hva handler denne tråden om?
Den handler om et program på TV2 hvor Kjersti Bergesen (tidligere vokalist i Secret Mission) nå reiser hjem til folk og pusser opp et rom for dem. Hun har en skrullete fyr med seg som bestemmer hvordan det skal se ut, denne gangen malte de peisen lilla blant annet. Og gjemte unna annlegget tror jeg, de kunne jo ikke sitte og se på det der syntes jeg han sa, men jeg så ikke hele programmet.. det stod bare på i bakgrunnen..

G

Gjestemedlem

Gjest
Komponenten skrev:
oddgeir skrev:
Hva handler denne tråden om?
Den handler om et program på TV2 hvor Kjersti Bergesen (tidligere vokalist i Secret Mission) nå reiser hjem til folk og pusser opp et rom for dem. Hun har en skrullete fyr med seg som bestemmer hvordan det skal se ut, denne gangen malte de peisen lilla blant annet. Og gjemte unna annlegget tror jeg, de kunne jo ikke sitte og se på det der syntes jeg han sa, men jeg så ikke hele programmet.. det stod bare på i bakgrunnen..
Lilla peis høres nå greit nok ut på et vis, til å leve med iallefall. Men å gjemme bort anlegget er jo som å hive ut møblene og sitte på gulvet i stedet, fordi alt blir så mye koseligere da.

G

Gjestemedlem

Gjest
Komponenten skrev:
Her er bildet av anlegget også, før det forsvant.. Far ble nok glad.. ;D
Jojo, et slikt oppsett kan vel med fordel erstattes av en iPod. Kanskje Lions tar i mot det.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Gjestemedlem skrev:
Komponenten skrev:
Jojo, et slikt oppsett kan vel med fordel erstattes av en iPod. Kanskje Lions tar i mot det.
Kanskje eieren brukte det til å glede seg over musikk og ikke led av blæresyndromet.

G

Gjestemedlem

Gjest
el_mariachi skrev:
Gjestemedlem skrev:
Komponenten skrev:
Kanskje eieren brukte det til å glede seg over musikk og ikke led av blæresyndromet.
Og hvorfor skulle man ikke kunne nyte musikk like godt av et slikt oppsett da:

Det er ikke nødvendig at stuen skal se ut som et loppemarked selv om man er glad i musikk. Det har ikke noe med om man har "det riktige utstyret" eller noe riktig dyrt "high-end" oppsett eller noe slikt. Men har man først tilkalt hjelp til heimen for å få et bedre design på omgivelsene, ser jeg ingen grunn til å frede dette som vises på bildet.

K

kbwh

Gjest
Slike Barcelonastoler ser bra ut, men de er forjævlige å sitte i. Fine å plassere gjester i når samtalen rundt middagsbordet har gitt faresignaler om en uutholdelig kjedelig aften.

Det finnes mange greie sjenker det loppemarkedanlegget kunne gjemmes i. Det er bare høyttalere det kommer lyd ut av.

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.533
Torget vurderinger
12
Designmøbler deler dessverre altfor ofte denne egenskapen. Form uten funksjon. Når form og funksjon (komfort-sittekvalitet) ikke går i tospann, så blir det i mine øyne ikke et komplett produkt. Jeg har funnet min stol som både er flott å se på og god å sitte i.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Valentino skrev:
Slike Barcelonastoler ser bra ut, men de er forjævlige å sitte i. Fine å plassere gjester i når samtalen rundt middagsbordet har gitt faresignaler om en uutholdelig kjedelig aften.

Det finnes mange greie sjenker det loppemarkedanlegget kunne gjemmes i. Det er bare høyttalere det kommer lyd ut av.
Synes stolene var stygge og jeg, og de ser definitivt ikke gode ut å sitte i nei.

Alt for mange designmøbler er jo ikke brukende, det rareste er at de ofte ikke ser bra ut heller. De har kjøpt inn noen spinndyre designmøbler på jobben som er både stygge og dårlige å sitte i, men dyre vare de om ikke annet..

Mye keiserens nye klær når det kommer til slikt, jeg tror helst at det viktigste ofte er å imponere de rette personene... Meningsløst.

K

kbwh

Gjest
Ludwig Mies van der Rohe tegnet disse stolene til den tyske paviljongen på verdensutstillingen i Barcelona i 1929 (utrolig stilig bygning, forresten, også kopien roer sjelen). De var ment som hvile"troner" for det spanske kongeparet, og skulle altså først og fremst se bra ut både med og uten kongelige oppi. De kongelige satt aldri ned, forresten.
Stolene har senere blitt et designikon, som det meste av det Mies hadde fingrene i, men deres opprinnelige funksjon, en kort staselig hvil, blir glemt av disse dustestylistene.

Min far synes de er gode å sitte i (spør meg ikke hvordan han kommer til den konklusjonen). Mies selv satt meget godt i dem, men han var i motsetning til min far en fettkule på omtrent 160cm.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.659
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Design?
Skal vi snakke om det også no?

Kva med Bergesen?

Designarstolar? Dersom dei ikkje er laga for å sitte i, er det ein vesentleg mangel ved dei. No veit eg det finnest heimar der det står t.d. stereoanlegg der det ikkje er tatt omsyn til at musikklytting er ein viktig aktivitet, men likevel.

Ein heim skal vere ein arena for levd liv. Bør han då ikkje også gje uttrykk for dette? I den grad heimen skal vere eit utstilingsvindauge for eigaren sin personlegdom, politikk, filosofi el.l. (eller endå verre - den innleigde designaren sitt inntrykk av det same, iblanda designardagshumør og - kompetanse) bør ein iallfall gjennomgå affeksjonskoeffisientsmålingar.

(Affeksjonskoeffisienten er høvet mellom kor mykje pengar det er investert i eit objekt, og kor mykje tid som faktisk går med til å nyte objektet)

Eg vil påstå at ein stol som er vond å sitte i, har negativ affeksjonskoeffisient. Om du då ikkje har ein annan stol du kan sitte i medan du nyt synet av affeksjons-stolen.

G

Gjestemedlem

Gjest
Ethvert hjem med respekt for seg selv bør ha minst to oppholdsrom. Et til daglig og privat bruk der man kan leve henslengt og praktisk i rot og omgitt av fæle men komfortable møbler og ubrukelig pynt og grell nips, Arngrens elektronikk og en elektrisk peis.

Men der skal også være et rom der man tar imot gjester. Det skal være familiens ansikt utad. Her har man litt finere møbler og det beste porselensserviset, samt alt det andre man har oppsamlet kun av den grunn å vise status og tilhørighet til gruppen med god smak og penger til overs. Når dette ikke er i bruk kan skal det stenges av og møblene tildekkes med hvite laken for å holde støv og sollys unna.

Nå er jo dette litt upraktisk for den delen av folk som fremdeles bor på hybel eller lignende fuglekasser, men etterhvert bør jo dette være et mål for enhver respektabel borger.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Valentino skrev:
Ludwig Mies van der Rohe tegnet disse stolene til den tyske paviljongen på verdensutstillingen i Barcelona i 1929 (utrolig stilig bygning, forresten, også kopien roer sjelen). De var ment som hvile"troner" for det spanske kongeparet, og skulle altså først og fremst se bra ut både med og uten kongelige oppi. De kongelige satt aldri ned, forresten.
Stolene har senere blitt et designikon, som det meste av det Mies hadde fingrene i, men deres opprinnelige funksjon, en kort staselig hvil, blir glemt av disse dustestylistene.

Min far synes de er gode å sitte i (spør meg ikke hvordan han kommer til den konklusjonen). Mies selv satt meget godt i dem, men han var i motsetning til min far en fettkule på omtrent 160cm.

Noen her som også hevder de er gode å sitte i:

http://www.mobelgalleriet.no/detaljer.php?prod=917&room=1

Ikke vet jeg men de ser ikke gode ut. Ryggen buer feil vei, og beina ser jo ganske rare ut.

Om en stol ikke er god å sitte i så får den være så flott den bare vil, da er det bare tullinger som kjøper de.

Man kan gjerne ha noen møbler til best Gjestemedlem, men de trenger ikke være dårlige å sitte i for det.

Vi har en biedermeiersofa + bord som vi har arvet. Sofaen er ikke så god å sitte i, setet er for langt, så den er vel mest til pynt. Men jeg hadde aldri kjøpt en sofa som var så lite anvendelig, selv gjester bør jo sitte godt, om man ikke bare inviterer folk man misliker da... ;)

K

kbwh

Gjest
Biedemeier er iallefall langt penere enn nyrokokko. Det har vi arvet.

Beina på Barcelonastolen er vanskelige å smi, det skal de ha.

G

Gjestemedlem

Gjest
Komponenten skrev:
Vi har en biedermeiersofa + bord som vi har arvet. Sofaen er ikke så god å sitte i, setet er for langt, så den er vel mest til pynt. Men jeg hadde aldri kjøpt en sofa som var så lite anvendelig, selv gjester bør jo sitte godt, om man ikke bare inviterer folk man misliker da... ;)
Du får velge dine venner med omhu, og rangere dem etter beinlengde.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.659
Sted
Torget vurderinger
0
Gjestemedlem skrev:
Ethvert hjem med respekt for seg selv bør ha minst to oppholdsrom. Et til daglig og privat bruk der man kan leve henslengt og praktisk i rot og omgitt av fæle men komfortable møbler og ubrukelig pynt og grell nips, Arngrens elektronikk og en elektrisk peis.

Men der skal også være et rom der man tar imot gjester. Det skal være familiens ansikt utad. Her har man litt finere møbler og det beste porselensserviset, samt alt det andre man har oppsamlet kun av den grunn å vise status og tilhørighet til gruppen med god smak og penger til overs. Når dette ikke er i bruk kan skal det stenges av og møblene tildekkes med hvite laken for å holde støv og sollys unna.

Nå er jo dette litt upraktisk for den delen av folk som fremdeles bor på hybel eller lignende fuglekasser, men etterhvert bør jo dette være et mål for enhver respektabel borger.
Bestestovetradisjonen er utdøydd i alle samfunnslag, bortsett frå (den ikkje-eksisterande) adelen, og storbondestanden (dei som endå klorar seg fast)

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Gjestemedlem skrev:

Synes faktisk litt synd på deg hvis dette er din egentlige mening.

Og når i hel**te skal du fjerne Albert Åberg?

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.659
Sted
Torget vurderinger
0
el_mariachi skrev:
Gjestemedlem skrev:

Synes faktisk litt synd på deg hvis dette er din egentlige mening.

Og når i hel**te skal du fjerne Albert Åberg?
Det er ikkje synd på Deffe, men han treng stort hus. Eg har det om lag på same måten. I tillegg til alle romma har eg også fleire anlegg. Eitt som eg syner fram til allmogen, og eitt som eg spelar musikk på.

K

kathrine

Gjest
Hei!
Mon tro hva de hadde gjort med "Kappaene" mine!? ;D ;D ;D ::) :p
Vh
S

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Antall liker
3
Stakkars fyren som mista anlegget etter et besøk fra Bergenseren, men han fikk no beholde den ene sofaen. :'( Borte ble nå hyttepreget i taket også. 8) Ut med en deilig hvit sofa og inn med noen sterile hvite (design) stoler ::) og downlights ;D. De hvite designerstolene var no ikke så vellykket i det rommet. :-\ Men han hadde vel fått et godt tilbud et eller annet sted. :) Lillia maling på forsiden av peisen er jo nesten genialt fra den gjengen. ;D ;D

Ikke all oppgradering er nødvendigvis forbedring ::)

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.659
Sted
Torget vurderinger
0
frans skrev:
Stakkars fyren som mista anlegget etter et besøk fra Bergenseren, men han fikk no beholde den ene sofaen. :'( Borte ble nå hyttepreget i taket også. 8) Ut med en deilig hvit sofa og inn med noen sterile hvite (design) stoler ::) og downlights ;D. De hvite designerstolene var no ikke så vellykket i det rommet. :-\ Men han hadde vel fått et godt tilbud et eller annet sted. :) Lillia maling på forsiden av peisen er jo nesten genialt fra den gjengen. ;D ;D

Ikke all oppgradering er nødvendigvis forbedring ::)
Ikkje alle forsøk på oppgradering går oppover. Dette er så avgjort nedgradering. Deising er ikkje nokon sport å verte glad i. Kunne ikkje Bergersen sunge litt songar i staden?

Nokon som har greidd kunststykket å kombinere god lyd + stor koneglede?

Topp Bunn