Er det noen andre som har erfaring med Gamut

sonicfrontiers

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
3
Har testet en Gamut D200MKIII noen dager nå.
Synes at det er bra driv og engasjemang.
Det spiller musikk med andre ord. :D
Kontroll nedover og med en mellomtone som er utrolig hurtig.
Diskanten er der bare uten å stikke seg frem.
Jeg liker forsterkeren på den måten den formidler musikken.
Er dette en bra forsterker til prisen eller er den over/under priset? ???
Er det andre som har erfaringer å dele? 8)
Det er jo ikke så mange av de på bruktmarkedet så det betyr vel at ALLE som har en er fornøyd med forsterkeren..... ;D
Hvor ligger prisen på en 3 år gammel forsterker på i % av nypris.... noen forslag?

Sonicfrontiers

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.429
Torget vurderinger
10
Har også undret meg på årsaken til at det er så stille rundt Gamut her hjemme, tross mye bra omtale i utlandet. En tråd om Gamut nylig døde fort ut, så det virker som svært få har erfaringer med dette merket. I alle fall var det liten respons.

Jeg har aldri hørt Gamut. Har likevel tatt sjansen på å bestille DI-150, så nå er jeg veldig spent.

mvh.
Ketil

Berka

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
474
Sted
Valnesfjord
Torget vurderinger
5
Jeg har hatt Gamut CD-1 MkII et par år og er også godt fornøyd med lyden. Den står på Base 3.0 plattform. Vurderte enn stund D200 MkII men valgte en ny rørforsterker (min fjerde rør(effekt)forsterkeren i senere tid). Vanskelig å bruke annet enn rør når man vel har fått smaken på disse rørene...

sonicfrontiers

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
3
Er det virkelig ikke flere som har erfaring med denne fine forsterkeren. ???
Jeg tror det er fler som vil få seg en positiv overraskelse over kvalitetene i denne forsterkeren. :)

Sonicfrontiers

K.H.

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.03.2005
Antall liker
1.429
Torget vurderinger
10
Er det virkelig ikke flere som har erfaring med denne fine forsterkeren. ???
Jeg tror det er fler som vil få seg en positiv overraskelse over kvalitetene i denne forsterkeren. :)

Sonicfrontiers
Fikk min Gamut DI-150 nylig og har såvidt fått lyttet litt til den et par timer idag. Førsteinntrykket er svært oppmuntrende, nærmest overveldende. Med litt innspilling kan dette bli knall bra. Vil ikke bli forbauset om det senere viser seg at Gamut fortjener langt større oppmerksomhet. Kanskje er det også andre enn Naim, Audionet m.fl. som kan lage vellydende transistorforsterkere?

Mvh.
Ketil Hansen

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Antall liker
1
Fikk min Gamut DI-150 nylig og har såvidt fått lyttet litt til den et par timer idag. Førsteinntrykket er svært oppmuntrende, nærmest overveldende. Med litt innspilling kan dette bli knall bra. Vil ikke bli forbauset om det senere viser seg at Gamut fortjener langt større oppmerksomhet. Kanskje er det også andre enn Naim, Audionet m.fl. som kan lage vellydende transistorforsterkere?

Mvh.
Ketil Hansen
Så det ble en Gamut. Gratulerer Ketil ! Artig at folk tør å satse på merker som ikke er "the hot ting" i lokalpressen. Kom gjerne tilbake med flere erfaringer ettervært som du får.

salvatore

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.10.2002
Antall liker
15
Torget vurderinger
8
Har også undret meg på årsaken til at det er så stille rundt Gamut her hjemme, tross mye bra omtale i utlandet. En tråd om Gamut nylig døde fort ut, så det virker som svært få har erfaringer med dette merket. I alle fall var det liten respons.

Jeg har aldri hørt Gamut. Har likevel tatt sjansen på å bestille DI-150, så nå er jeg veldig spent.

mvh.
Ketil
beklager latskapen, men er dette forsterkeren som ble skamrost av rognlien for en tid tilbake siden? (integrert 150 watter)

christian

U

utgatt60135

Gjest
Så det ble en Gamut. Gratulerer Ketil ! Artig at folk tør å satse på merker som ikke er "the hot ting" i lokalpressen. Kom gjerne tilbake med flere erfaringer ettervært som du får.
x2 :)

Topp Bunn