Hifi klubben påstår at hvis man skal bruke Pure Direct må man manuelt sette høyttalerene til large og slå av sub. Selv om receiveren skal gjøre dette automatisk. De mente det var hørbart og målbart.
Det er tull hvorfor di har sagt dette er for meg helt tullete , når jeg setter min i pure audio så slår alt av eq , subwoofere , displayet osv osv automatisk.
Ja. Men det er hvis du kjører digitalt signal.
Selv bruker jeg analoge rca kabler når jeg spiller musikk. Da har man på Onkyoen muligheten til å kjøre subbene også.Dette selv om den står på pure direct.
Da virker delefrekvensen som er satt på Onkyoen. Er litt usikker på om avstand og romkorreksjon på sub nivå er i bruk da. Men det spiller ihvertfall bra hos meg.
Å spille uten sub hos meg er uaktuelt med dagens oppsett og mitt behov for bass.
Og med rca kabler på musikk så hører jeg forskjell på direct og pure direct og stereo.
På pure direct er det helt klart mer detaljer og oppløsning. Dybde og bredde er også bedre.
Alt låter også mer behagelig og avslappet, med god dynamisk følelse.
Har prøvd digital kabel og Hdmi også.
Da synes jeg forskjellene var ubetydelige om ikke fraværende.
Dette kommer mest sannsynligvis av at når den står i pure direct med analog inn så behandler Onkyoen signalet analogt hele veien.
Med andre ord lite tap.
Mens med digitalt inn så blir signalet behandlet av Onkyoens DA converter. (Som er i mitt tilfelle er dårligere enn den som sitter i cd spilleren)
Onkyoen sin dac er lite oppløst og mangler etter min mening mye.
Og det kan høres ut som dere er enige i det. Da dere ikke hører forskjell på om lyden bare går igjennom dac eller også eq og romkorreksjon.
Gått ut fra at det er satt likt: )
Enig her jeg og.
Jeg har også en Panasonic bd 500.
Den har igjennom lyd og bilde fått veldig god kritikk for den gode analoge lyd delen.
Mulig jeg er bortskjemt men synes den er dårlig.
På denne er det litt vanskelig å høre forskjell på analog og digitalt.
Men cd spilleren (les DVD spiller fra Micromega. 17 år gammel)
Den er fantastisk på musikk. Og ett stort løft lydmessig.
Så jeg tror folks utgangspunkt også kan være med på å avgjøre hva man hører. For det er vel vitsen med hele hifi interessen.