Du er trygg om du har en buffer i kjeden, helst i DAC-leddet. Det behøver ikke å koste allverden. Det viktige er ikke mediet - men kjeden og hvilke marginer som ligger i denne (har du bit-transparens er du hjemme). Det skal utrolig mye til å skødde til et datasignal.
Glem alt jitter-preik, såfremt det ikke er så mye drop-outs at du ikke klarer å høre sammenhengende toner.
===
Jeg er redd for at vi kan se frem til en rekke tvilsomme anbefalinger etterhvert.: Bruk alltid Toslink optisk s/pdif med Flash og coax s/pdif med harddisk. Og gud herre bevare meg så utrolig god lyden blir når man har riktig spin-hastighet på harddisken, det skal helst være et eksakt multippel av den sample-raten man har filene i, ganger native bit-rate.
Og så er det veldig viktig å ha et avlesingssystem som får med seg alle de digitale dataene, for som kjent er det enkelte som ikke får med seg alt, og de må gjette det som mangler, og det er ikke bra, bare så det er sagt.
Skjønner audiofile at de går omkring med store blinker på ryggen?
===
Yep - kommentarene på Amazon.com når det gjelder Denons kabel var kostelige.
Jeg sa til min kontakt i HiFi-Klubben at jeg mistet respekt for dem da jeg så denne kabelen i katalogutvalget deres.
Tapsfri overføring my ass:
http://www.hifiklubben.no/produkter/kabler/digitalkabler/denon_ak-dl1_kabel_1,5_meter.htm
Tar du den kabelen og kjører data gjennom den, og sammenligner med Claes Ohlsons billigste, så får du nøyaktig samme I/O.
Her er min favorittkommentar på Amazon:
http://www.amazon.com/review/produc...ts=1&colid=&sortBy=bySubmissionDateDescending
5.0 out of 5 stars Solved Global Warming Locally, June 16, 2008
By Daniel A. Koblosh (Redondo Beach, CA USA) - See all my reviews
(REAL NAME)
After I took delivery of my $500 Denon AKDL1 Cat-5 uber-cable, Al Gore was mysteriously drawn to my home, where he pronounced that Global Warming had been suspended in my vicinity.
Yes, I had perfect weather: no flooding, no tornadoes, the exact amount of rain necessary, and he pronounced sea levels exactly right and that they were not going to rise within five miles of my house.
Additionally, my cars began achieving 200 mpg and I didn't even need gasoline. I was able to put three grams of cat litter into the tank and drive forever.
What's more, the atmosphere inside my home became 93% oxygen and virtually no carbon dioxide. In fact, I now exhale oxygen.
One heck of a cable.
Didn't notice any improvement in audio quality though.
The $800 Apple iCable is clearly superior.