Er Barack Obama antikrist?

Er Barack Obama antikrist?

• Ja

Stemmer: 0 0.0%
  • Nei

• Vet ikke

• Totalt antall stemmer
    0

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.282
Torget vurderinger
1
Er ekstremisme i ferd med å bli mainstream? Public Policy Polling driver med målinger av folks holdninger borte i statene. Det viser seg at folk gjerne kan ha litt "interessante" holdninger:

Hele 35 prosent, altså over en tredjedel av befolkningen, mener enten at president Barack Obama ble født i utlandet eller at tidligere president George W. Bush tillot terrorangrepene 11. september 2001 slik at han kunne invadere Irak.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article3286416.ece

Rent personlig så tror jeg ikke amerikanere har flere fikse idéer enn andre, til det har jeg reist for mye, og møtt for mange til at jeg sitte igjen med det synspunktet. NATO-konspirasjoner (vanlig blant serbere i sin tid, og spesielt blant russere), muslim-konspirasjoner (ja se der...), semittiske konspirasjoner, New World Order osv. er ting jeg til tider har kommet tett i kontakt med. Kanskje jeg tar feil. Obama er i hvert fall ingen hvem som helst.

Mvh.

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.288
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
...og når skal H.A.A.R.P anlegget i Alaska slutte med å servere oss lavtrykk på lavtrykk over atlanteren?

Er det ikke "Maitreya" som er antikrist da? Dem to var iallefall på samme "vekkelsesmøte" i Nairobi i 1988.....

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.282
Torget vurderinger
1
Så det er i alle fall 3 stykker her på HFS som tror Barack Obama er Antikrist? ;D

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.894
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
De synes vel han er svart som faen.

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.661
@Valentino, -fantastisk.

Jeg tror neppe Obama er antikrist, den selveste. Han mangler både hale og høygaffel i flammeutførelse.

At noen synes det er leit at de fattigste skal ha mulighet til helsetjenester av ok kaliber sier vel mer om de enn om ham.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.185
Torget vurderinger
4
bjornh skrev:
Så det er i alle fall 3 stykker her på HFS som tror Barack Obama er Antikrist? ;D
Nå er det 4.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
En del tror på Jesus
Andra Allah
En del tror på Buddah
eller rent av Fan
Men vi ska bygga upp en kyrka
åt oss som inga gudar har

En del tror på Mao
Andra på guld
Nån hyllar slumpen
och nån vill bara bli full
Men vi ska bygga upp en kyrka

Där i mitt tempel
finns inga ikoner
Inga helgon ska där stå
Bara bänkar
och en stor spegel
som säger
"Det är vi ändå"

Då kan vi se oss
i skam och i prakt
Då kan vi bli
en rent gudomlig kraft
Vi ska bygga upp en kyrka

G

Gjestemedlem

Gjest
Kristendommens hovedoppgave i den vestlige verden er å hindre at folk som lever et miserabelt liv våger å agitere for mye mot makthaverne og de velstående i samfunnet, og være for misfornøyde med sin begredelige situasjon. Hvis man bare er lydig, underdanig, ydmyk og oppfører seg pent nok blir man lovet lønn for sin lojalitet ... men først etter man er død selvsagt.

I den forstand kan vel alle politikere med en viss sosial profil for å gjøre noe for de svake i samfunnet sies å være antikrist. Krist er jo maskoten og symbolet for den kristne bevegelsen og samfunnsordenen.

Så ja Obama er en antikrist i så måte.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.282
Torget vurderinger
1
coolbiz skrev:
Audiophile-Arve skrev:
Antikrist og fan er to ulike personar.
"Personar" er vel å ta litt hardt i.
Eller tilværelser. Fanden og antikrist blir opponenter til faderen, og Jesus da...

J

JPMi

Gjest
"Don't you know there ain't no devil, there's just God when he is drunk"

-- Tom Waits

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.924
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Johannes sitt fyrste brev 2.kapittel:
18 Mine born, dette er den siste tida. De har høyrt at Antikrist skal koma, og mange antikristar har alt stått fram. Av dette skjønar vi at no er den siste tida. Skulle vel passe bra no? Passar eigentleg godt i dei fleste tider, trur eg.
19 Dei har gått ut frå oss, men dei var ikkje av oss. Hadde dei vore av oss, hadde dei vorte verande hos oss. Slik skulle det syna seg at ikkje alle er av oss. Utmelding er ein styggedom
20 Men de er alle salva av Den heilage og kjenner sanninga.
21 Så skriv eg ikkje til dykk fordi de ikkje kjenner sanninga, men fordi de kjenner henne og veit at inga løgn kjem frå sanninga.
Dei som fornektar fakta, altså. Men kva fakta?
22 Og kven er løgnaren, om ikkje den som nektar at Jesus er Kristus? Antikrist er den som fornektar Far og Sonen.Altså dei som er aktivt utmelde ateistar. Vi agnostikarar derimot, må få ein annan tittel. T.d. medel-krist, som dei burde sagt i Sverige

Johannes sitt andre brev, fyrste kapittel:
7 For det har gått mange forførarar ut i verda, slike som ikkje vedkjenner at Jesus Kristus er komen i kjøt og blod. Dette er forføraren, Antikrist!
Dersom Obama skulle vere antikrist, er det ganske rimeleg å slutte at Bush må vere det motsette, iallfall ein ganske så infam profet? Eg har vanskeleg for å slå meg til tåls med dette
8 Vakta dykk, så de ikkje mistar det de har arbeidd for, men får den fulle løna.
Vi fagforeiningsorganiserte skulefolk jobbar for ikkje å miste AFPen vår. Så her er vil bibelsk einige

Når det gjeld Satan, har openberringa sagt i tjuande kapittel:
2 Han greip draken, den gamle slangen, som er djevelen og Satan, og batt han for tusen år.
3 Engelen kasta han i avgrunnen, låste att og sette segl over, så han ikkje lenger skulle forføra folka, ikkje før dei tusen åra var omme. Etter det skal han sleppast laus ei kort tid.

Om det ikkje har gått tusen år då:
7 Og når dei tusen åra er til ende, skal Satan sleppast laus frå fengselet sitt.
Eg anar ikkje om det er sånn fri soning dei har. Eller om tida er ute. Tida går fort i lystig lag, heitest det

Rune.U

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.10.2006
Antall liker
17
Vi har jo en aldeles ypperlig norsk side som tar seg av alle de stoore konspirasjonene i verden.Den bør nok i høyeste grad leses med flere klyper salt,og gjerne pepper også..Likevel er det elementer der som godt kan tenkes litt gjennom i det minste.
9/11 er en slager her selvfølgelig,og ikke å forglemme"chemtrails" ;D
Når det er sagt,så tror jeg muligens de er inne på et eller annet når det kommer til de notoriske "Bilderbergerne",og hva de spekulerer på,,-men de gjør ikke stort annet enn å spekulere på denne siden heller.De har i midlertid rett i en ting,og det er å stille spørsmålet.-"Hvilken agenda har Bilderberggruppen",og hvorfor er det ikke mediadekning rundt møtene deres?
http://www.nyhetsspeilet.no/
Mvh Rune :)

Panama Red

Fumblin’ With the Blues
Ble medlem
22.08.2009
Antall liker
9.186
Sted
Burma-Shave
Torget vurderinger
2
Barack Obama er kanskje antikrist. Men hvis det finnes en, hvem er antimuhammed?
De misjonerende religionene er tydeligvis veldig opptatte av symmetri. Så for hver profet/frelser må det nødvendigvis finnes en antiprofet/frelser.
Eller kanskje det bare er noe vi trenger å skremme barna med nå som vi her forkastet tusser og troll?

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.884
Jeg visste heller ikke at Obama var født i Honolulu. Men jeg visste ikke at det gjorde ham til antikrist.
Når jeg tenker meg om aner jeg ikke hvor Stoltenberg er født heller. Hva gjør det ham til?

LydGeir

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.10.2006
Antall liker
25
Sted
Tromsø
bjornh skrev:
coolbiz skrev:
Audiophile-Arve skrev:
"Personar" er vel å ta litt hardt i.
Eller tilværelser. Fanden og antikrist blir opponenter til faderen, og Jesus da...
Tro på eksistensen av ovennevnte (bjornh, coolbiz og Audiophile-Arve unntatt) forutsetter vel at man i utgangspunktet ikke har noen anfektelser når det gjelder kristen tro generelt.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.924
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Valentino skrev:
Audiophile-Arve skrev:
Valentino skrev:
Det er så mye man kan misforstå her i verden.
Skal ein snakke om Antikrist, må ein sjå Johannes i korta, det er han som har opphavsrett. Då må ein lese openberringane. Folk som les openberringane med stort utbytte, er stort sett ikkje rett navla.

Delle

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.03.2007
Antall liker
278
Audiophile-Arve skrev:
Valentino skrev:
Audiophile-Arve skrev:
Valentino skrev:
Det er så mye man kan misforstå her i verden.
Skal ein snakke om Antikrist, må ein sjå Johannes i korta, det er han som har opphavsrett. Då må ein lese openberringane. Folk som les openberringane med stort utbytte, er stort sett ikkje rett navla.
Hvis en finner Atikrist ved å se Johannes i korta; kan han vel kalles SvartePer? ;D

Mvh

S

Slubbert

Gjest
Jeg ser av artikkelen at en større andel demokrater tror at Bush er antikrist. Sillyness is bipartisan.

S

Slubbert

Gjest
Hva angår den amerikanske kreasjonisme-debatten, så synes jeg denne snasne snella fra Romania har et morsomt innlegg:

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.570
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Obama har jammen blitt gjenstand for de underligste sammenligninger.

Nå bør det i det minste bli slutt på sammenligningene ham med Hitler. Hitler klarte da i den minste å skaffe OL-arrangementet til hjemlandet. ;D

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Antall liker
2
Mange siger at antikrist var Nero og det er et overstået kapitel.

Har dog læst at antikrist bliver den eneste der kan få verdensøkonomien igang igen.
Først skulle der være en agressiv krigsgal ( Bush ?). Dernæst en veg hvorunder alt blev værre ( Obama ?) Herefter kommer antikrist.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Duelund_Support skrev:
Mange siger at antikrist var Nero og det er et overstået kapitel.

Har dog læst at antikrist bliver den eneste der kan få verdensøkonomien igang igen.
Først skulle der være en agressiv krigsgal ( Bush ?). Dernæst en veg hvorunder alt blev værre ( Obama ?) Herefter kommer antikrist.
Og heldigvis sier stadig flere at hele eventyret bare er et eventyr, og alt vi venter på er at tiden skal gå.

Honkey

Diy Duke

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2007
Antall liker
2
Hvis hun er rigtig pervers foretrækker hun 3 på en gang. ;D

Topp Bunn