Endre Clearaudio Concept MC til å ha XLR/balansert ut

Brummund

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.11.2007
Antall liker
326
Sted
Fredrikstad
Hei,

er det noen som vet om det er mulig å modde en Clearaudio Concept MC til å ha balansert/XLR ut? Grunnen til at jeg spør er at min for-forsterker har XLR inn til RIAA-trinnet, og <sett-inn-hifi-nevrose-her-med-snev-av-tweak-og-upgraditis>.

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg vil tro det. Normalt sett er kablene koblet slik at tonearmskablenes to ledere for hver kanal fra pickup kobles til kappe (-) og senterpinne (+) i RCA-pluggen til hver kanal, og at skjermen på disse er flytende i forsterkerenden (koblet til gods i armen). Jord ledes via en egen kabel som trekkes separat fra de to stereokanalene. Ved XLR kobler man skjermen til pinne 1, + til pinne 2, og - til pinne 3. Den separate jordlederen blir overflødig..

Forbehold. Så langt jeg har forstått det. Ikke ta fram loddebolten uten verifisering fra uavhengig kilde....

Justert litt for tydelighet og rettet en feil.

Sist redigert av en moderator:

Brummund

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.11.2007
Antall liker
326
Sted
Fredrikstad
Takk skal du ha! Vil vente litt før jeg svinger loddebolt her. :) Er det noen som vet om dette er en komplisert affære? Jeg har lang erfaring med komplisert PC/Mac-kirurgi, men innmat i platespillere erupløyd mark.

roadrune

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.12.2014
Antall liker
1.183
Sted
Stord
Torget vurderinger
1
Du vil nok få mye bedre respons om du legger denne i DIY seksjonen:)

Topp Bunn