Endelig kom sommeren

G

Gjestemedlem

Gjest
Var på årets første bad i sjøen i går. Varmt og fint selv om det nok blir enda litt varmere senere. Vil tippe 19-20 grader eller der omkring. Helt deilig. Kortbukse, og håndkle om halsen og tusle ned på stranden gir dagen en riktig god start. Saltsmak i munnen og bølger i håret .. Jeg får benytte sjansen mens jeg har den, plutselig er det noveber igjen og da synker gjerne badevannet under 20 grader vistnok.

Så jeg erklærer herved sommeren for offisielt startet. Skal markere dette med å kjøpe iskrem og solkrem i dag. 8)

Unplugged

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.02.2002
Antall liker
0
Gjestemedlem skrev:
Var på årets første bad i sjøen i går. Varmt og fint selv om det nok blir enda litt varmere senere. Vil tippe 19-20 grader eller der omkring. Helt deilig. Kortbukse, og håndkle om halsen og tusle ned på stranden gir dagen en riktig god start. Saltsmak i munnen og bølger i håret .. Jeg får benytte sjansen mens jeg har den, plutselig er det noveber igjen og da synker gjerne badevannet under 20 grader vistnok.

Så jeg erklærer herved sommeren for offisielt startet. Skal markere dette med å kjøpe iskrem og solkrem i dag. 8)
Her i Oslo har vinteren kommet tilbake. :mad:

Har selv vært i Alanya (oktober 2005). Deilig sted!

Dette vet du sikkert, men juli/august er det visst i overkant varmt der - over førti grader, for å si det forsiktig.

G

Gjestemedlem

Gjest
Unplugged skrev:
Gjestemedlem skrev:

Her i Oslo har vinteren kommet tilbake. :mad:

Har selv vært i Alanya (oktober 2005). Deilig sted!

Dette vet du sikkert, men juli/august er det visst i overkant varmt der - over førti grader, for å si det forsiktig.
Ja jeg har fått med meg det. Regner med det er best å holde hus midt på dagen da og ta en siesta med arcondition anlegget på full guffe, og heller snu litt rundt på døgnet. Kveldene og nettene er sikkert helt fantastiske når det er så varmt om dagen. Sene kvelder, middelhav, sirisser og leskende drikke med god musikk er sikkert ikke helt uutholdbart vel jeg tro.

Men blir det for ille så reiser jeg heller tilbake til Norge noen uker på det verste.

25 grader og lettskyet her i dag. Ingen snømanntrilling på meg i dag.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.037
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Litt rart å kommer tilbake etter 10 dager med 8 varme grader i lufta, sol og deilig heittupottir bading på Island til 12 kalde grader og snø her hjemme......joda, det blir nok snart sommer skal vi se :)

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.999
Ikke så hakkende gale her i Istanbul heller med et parogtjue. Akkurat passe til å tusle litt rundt på markedene, og deretter en tur innom Extreme Audio.

PS antar du har tilgang på Turkish Daily News; spennende ting skjer i Tyrkia om dagen.

G

Gjestemedlem

Gjest
noruego skrev:
Ikke så hakkende gale her i Istanbul heller med et parogtjue. Akkurat passe til å tusle litt rundt på markedene, og deretter en tur innom Extreme Audio.

PS antar du har tilgang på Turkish Daily News; spennende ting skjer i Tyrkia om dagen.

Ja det synest jeg faktisk er en svært god avis. Kjøper den i allefall 3-4 ganger i uken.

Det er spennede å observere den beinharde maktkampen det er mellom de sekulære og de religøse kreftene. Jeg vet ikke om dette er en nyhet hjemme, men riksadvokaten har oversendt en sak til den konstitusjonelle kommiteen der han ønsker å forby det sittende regjeringspartiet og forby politisk aktivitet for i minst 5 år for mange av parliamentets valgte medlemmer.

Dette er ikke tomme trusler heller, det har skjedd før og partier som ses på som en trussel mot sekularismen eller som oppmunterer til opprør og splittelse har mange ganger blitt forbudt her, for så å gjennoppstå under nytt navn litt senere. Islamistiske partier og partier som støtter PKK er vel de vanligste kandidatene.

I alle tilfeller har Daily News svært interessante kommentatorer, og avisen holder en høy standard helt fri for det useriøse Se og Hør preget de norske dagsavisene stort sett har lagt seg til.

Dagens lunsj består av gigantiske jordbær, litt sjokolade, fersk appelsinjuice og dagens TDN.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Har nettopp vasset rundt i Middelhavet jeg og. Ble ikke bading, men fikk nå endret litt på fargen og ellers slappet av og kost oss og sett mye.
Deilig med litt sommer, men jeg gleder meg nå ellers til våren hjemme, lite som kan overgå den. :)

M

MPT

Gjest
Kom hjem fra Thailand for noen uker siden, utrolig flott land for å nevne det, varmen var absolutt tilstedet. De 4 ukene jeg var der lå tempraturen på ca 35 grader. Ble ikke så mye bading, de dagene jeg gjorde det, var det utrolig godt. Savnet ikke Norge og savnet faktisk ikke hifi-en! Det betyr at jeg har hatt det bra.
Siden jeg kom tilbake til Bergen har det så godt som regnet eller snødd, og det har vært kaldt.Skal utvilsom tilbake igjen neste år!

Topp Bunn