Medisin og helse En sunnere lykkeligere deg

modulardesign

Bransjeaktør
Ble medlem
07.02.2022
Antall liker
15
Sted
Nairobi
Torget vurderinger
0
Dette er eksperimentelt, men det er greit å legge ut erfaringen din her hvis du har opplevd lignende eller følger denne.
Kroppen din kan trenge fire dager med trening etterfulgt av tre dagers hvile i løpet av en uke som helhet. Rådfør deg med lege først, spesielt hvis du har en eksisterende medisinsk tilstand.
Kroppen din kan også trenge tre dager i uken som helhet hvor du holder dietten enkel, ingen bearbeidet mat, ingen matolje, ingen salt, ingen sukker, ingen krydder, ingen kjøtt og ingen alkohol. Dette er for å holde kroppens helbredende mekanisme i god form. Rådfør deg med lege først, spesielt hvis du har en eksisterende medisinsk tilstand.
Nedenfor er gode treningsvideoer. Du må kanskje tilpasse øvelsene hvis du lider av en funksjonshemming.
Del gjerne rutinen din for velvære.

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Antall liker
13.513
Jeg trener uten å se på TV.
Vet ikke hvordan livet uten trening arter seg, men å bli gammal har uansett begrensede fordeler sånn rent fysisk.

Ellers ser jeg et par tre gode grunner til å se på dine treningsvideoer, for til tross for økende alder, er det fortsatt vakkert hvordan naturen kan arte seg på et treningssenter! :love:

modulardesign

Bransjeaktør
Ble medlem
07.02.2022
Antall liker
15
Sted
Nairobi
Torget vurderinger
0
Jeg trener uten å se på TV.
Vet ikke hvordan livet uten trening arter seg, men å bli gammal har uansett begrensede fordeler sånn rent fysisk.

Ellers ser jeg et par tre gode grunner til å se på dine treningsvideoer, for til tross for økende alder, er det fortsatt vakkert hvordan naturen kan arte seg på et treningssenter! :love:
Den menneskelige syklusen består av at en blir født, deretter vokser og lærer, etterfulgt av skjevhet og undervisning, deretter aldring og læring fra tidligere feil. Fortsett med det.

modulardesign

Bransjeaktør
Ble medlem
07.02.2022
Antall liker
15
Sted
Nairobi
Torget vurderinger
0
...ingen matolje, ingen salt, ingen sukker, ingen krydder, ingen kjøtt og ingen alkohol

Hørtes ut som en trist vei mot graven... :)
De sier at for mye av noe er dårlig for deg. Dette programmet kan forynge kroppen din. Smaking av paien er i spisingen. Du vet aldri om medisinen vil kurere deg før du har prøvd den.;):)(y)

modulardesign

Bransjeaktør
Ble medlem
07.02.2022
Antall liker
15
Sted
Nairobi
Torget vurderinger
0
Vårt humør kan være i hvilken som helst av de tre problematiske tilstandene når som helst. Det er å foretrekke å holde seg unna noen av disse tre klyngene. Den første klyngen består av frykt, depresjon, lav selvtillit, skam og håpløshet. Den andre klyngen er stolthet, å være pompøs, å være kaldhjertet, sjalusi og ondskap. Den tredje klyngen inneholder sinne, raseri, hat og bitterhet. Dette er veldig viktig for generell velvære. Selvrefleksjon er viktig selv om vi noen ganger er blinde for våre feil.

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Antall liker
13.513
Du trekker fram en masse svevende teorier.
Menneskelighet er så mange ting. Å være inne i et bur er ikke en av en av dem.

Halair

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2014
Antall liker
1.842
Sted
Sandefjord
Det viktigste er at man finner ut hva man trives med - eneste måten for at endringene skal kunne vedvare "livet ut" eller ha noen varighet utover "jo-jo tiltak" gir. Det er ingen quick-fix, og for at "long-fix" skal fungere må trivselen rundt endringen være på plass. Innholdet må ikke være statisk heller, vær åpen for endring også når man står i prosessen.

Ren uprosessert mat, mer grønt, mer aktivitet, mindre salt, nok søvn er svært enkle midler mtp å oppnå et "sunnere" selv.
Bruker "mye" olivenolje og rent smør, masse krydder, passe med salt/mineraler, kjøtt/egg/fisk og nyter et glass i ny og ne.

Hilsen en som har kvittet seg med 37kg fett siden januar 2021.

Ingeniøren

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.11.2007
Antall liker
1.303
Sted
Tranby
Torget vurderinger
7
Hadde en lærer som døde 50 år gammel. Noen i klassen var å besøkte han på dødsleiet og det han blant annet sa var at han hadde levd som en asket hele livet i håp om å bli gammel og frisk hele livet - det ble ikke slik.... Nå angret han på alt det han ikke hadde unt seg. Så, en passe balanse er best tror jeg, og har blitt min leveregel :)

Topp Bunn