En liten tråd fra Lillesand

ToffenGunnufsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.05.2007
Antall liker
7
Hei,

Ja ute er det minus 12 celcius, og da er det bra med litt godlyd. Har skiftet panel i vår gamle stue fra 1840. Oppsettet av høyttalerne er ikke ideelt, men vi valgte å flytte anlegget ned. Det er der vi er best. Ny stereosofa er anskaffet. God plass.

Vi har nettopp montert dobbelt sett med gipsplater med 30 cm + 30cm avstivning. Lyden ble mye tightere sammenliknet med tidligere, og fruen er også godt fornøyd. Nå gjenstår det de siste listene, gardiner og hva jeg kaller 60-talls "forheng" til døra mellom høyttalerne for bruk under det vi kaller dedikert lytting.

En egen 16 amp kurs skal trekkes fra sikringsskapet i gangen. Heldigvis er det kun 4 meters trekk. Her skal jeg bruke Furutech veggstøpsel.

Platespillerhylle fra Adio Magic til den nye grammofonen skal monteres under Revox B77mk2, som forøvrig er felt inn i veggen. Bak gipsplatene er det laget en kraftig ramme av to fire som skal holde det meste. Stivt og fint.

Får levert en Weiss INT202 som interrface mellom pc og Burmester 061 DAC. Den ankommer medio februar. Hvis lykken står meg bi blir det ny grammofon til mine vinylplater som skriker i mot meg ::) En TW Acustic Raven med Graham Phantom II glimter i det fjerne ;)

Snakkes med!

MVH, ToffenG

PS! Har lagt ved et bilde fra en konsert som jeg produserte. Der var det bassanlegg gitt!

Vedlegg

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
524
Toffen, et slikt anlegg fortjener mye bedre bilder. Fram med kameraet og bort med mobilen.

ToffenGunnufsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.05.2007
Antall liker
7
Hei!

He he. Skal snakke med fruen. Hun har ihvertfall et 8,2 megapixel mobilkamera. Jeg har iphone.....

MVH, Toffen

gismo

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2007
Antall liker
41.505
Sted
Væssia i Grue.
Torget vurderinger
22
Hei.

Et utrolig bra anlegg du har der.
Komponenter som burde gi deg utrolige musikk opplevelser om det er en god match? Og hvorfor skulle det ikke være det ;) men dette føler du jo best selv ;D
Enig med flere her, dette trenger mye bedre bilder!! Få med deg kona eller løp å kjøp kamera ;D
Fikk litt "gode retro følelser" da jeg fikk se din Revox spiller, brukte mye ditto (Teac og Tandberg) i ungdommen!!

gismo

ToffenGunnufsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.05.2007
Antall liker
7
Hei!

Jobber med kamerabiten. Revoxen kjøpte jeg for cirka 5 år siden fra England. Den er rimelig strøken, men bør kalibreres (bias) og avmagnetiseres. Det er en en 2 spors high speed versjon, og vi bruker den endel til favorittmusikken vår. Og til fest er den midt i blinken fordi ingen tør å røre den. Har hatt en del båndspillere opp gjennom tiden, deriblant Tanberg 10XD og TD20ASE. Tanberg var nok et hakk bedre i lyden, men Revox er bedre mekanisk.

Anlegget spiller etter forholdene bra. Rommet er ikke optimalt, men jeg har hørt det verre. Skal jobbe litt med akustikken. Kjøper en ZTX måleinstrument og software etterhvert. Liker lyden til Burmester, så jeg forblir nok i den familien en stund til. Sparer til en 089 og 911mk3. Gleder meg til analogtidene igjen når dette kommer på plass til våren.

Snakkes med!

MVH, ToffenG

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Antall liker
1.936
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
Her fortjenes langt bedre bilder :) Skikkelig spennende utstyrsrekke!

bhaagensen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.08.2009
Antall liker
3
Hej,

bildet/maleriet som henger på veggen mellom sofaen og høytalerne. Er det et akustisk tiltak - dempeplater etc? Bildekvaliteten er jo ikke helt på topp, men uansett liker jeg fargene - si gjerne noen få ord om det hvis du kan.

Topp Bunn