En bitteliten tass.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.165
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Er litt på markedet etter en liten erstatter til mine Rega Ela og på min vei har jeg i helgen hatt besøk av Sonus Faber concerta grand piano. Veldig god høyttaler som i min mening kun manglet litt nivå i diskanten.
Kort tid etter returnering av Sonus faberene tikket det inn en tekstmeldig fra en butikk i nabobyen.
Denne var ankommet butikken og de lurte på om jeg ville prøve denne frem til helgen:

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.165
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17

dere får bare unnskylde fettmerkene. Det blir mye frem og tilbake når man skal finne en opptimal plassering på denne. Plasseringsmessig er den ikke direkte enkel å ha med å gjøre er et av inntrykkene. Man bruker avstanden til bakveggen for å justere mengden med bass.

sundkoien

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.01.2007
Antall liker
5.565
Sted
Kirkenær
Torget vurderinger
2
Artig! Er den like forførende i mellomtonen som Fidelity mente?

M

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.165
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17

En veldig pen høyttaler, men jeg ble virkelig overrasket over hvor petit den er. Den er mindre enn skoeskene jeg får med når jeg kjøper sko til minstemann på 4.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.165
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
sundkoien skrev:
Artig! Er den like forførende i mellomtonen som Fidelity mente?

M
Ja, mulig jeg oppfatter den som det. Når man får plassert den så å si korrekt vil jeg si det er en høyttaler med en musikalsk gevinst. Den forteller mye om innholdet i musikken via klangfarger, mikrodynamikk, innsyn og oppløsning. Diskanten virker uhyre distinkt og rask.

sundkoien

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.01.2007
Antall liker
5.565
Sted
Kirkenær
Torget vurderinger
2
Ok. Dali har fin klang i mange av de dyre høyttalerne sine, flott hvis de har fått det til med denne også!

Problemet når bassen blir helt ned i 4,5 tomme syns jeg ofte er at de må ha tilført mye energi for å "synge", og at dynamikken i fra et så lite element blir noe entonig i bassen. Men jøss, mellomtonen blir ofte strålende pga den høye delingen mot diskanten.

Fint hvis du kan fortelle litt om lytteopplevelser etterhvert. Jeg vurderer også en ny minimonitor. Guttongen har blitt så glad i mine Epos M12i at de har forsvunnet ned på gutterommet sammen med Creek-elektronikken... :p

M

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.165
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Det er ingen problemer med å provosere frem entone bass og faktisk ganske sjenerende betoninger opp i mellomtonen også. Vi prater om mye energi som skal gjøres om til musikk i denne kassen. Dette er et rasedyr som krever strøm og en god kilde for å synge. Samt endel tålmodighet og jobbing med plassering.
Prøvde noen låter av Terje Gewelt tidligere i dag. Etter litt jobbing var det ikke stort med entonebass igjen.

Topp Bunn