En æra mot slutten?

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Antall liker
7.292
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Slubbert skrev:
Data har blitt overført korrekt fra drev med bevegelige deler siden syttitallet, i astronomiske mengder, så det er neppe en relevant problemstilling i dag.
Neida, men det var heller ikke poenget mitt. Poenget var at musikken kan låte akkurat like bra, og kanskje ha færre potensielle støykilder, som streamet data enn som data lagret på en CD-plate.

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Antall liker
2.604
Torget vurderinger
7
så en data/harddisk er ikke plaget med kilder for støy ?

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Antall liker
160
Voff skrev:
Karma skrev:
Personlig tror jeg at også vinyltrenden vil avta. Dette fordi mulighet for nedlasting i valgfrie kvaliteter vil være et langt bedre alternativ til vinyl enn det cd-en har vært.
Tviler på det. Tror ikke vinyl og de som ønsker å nedlaste tilhører samme gruppa.

Jeg ser frem til at CD spillere i astronomiprisklassen må gis bort på bruktmarkedet.
Jeg sikter først og fremst til at nyrekruttering til vinyl vil avta. Interessen for å begynne med vinyl blir antagelig avtagende når man i stadig større grad kan velge kvalitetsgrader ved nedlasting.
At dem som allerede har investert i vinylspiller, og har opparbeidet seg en stor samling, vil fortsette å samle vinyl,er selvsagt en annen sak.

Jeg tenker også på dem som har brukt store penger på cd-spiller. De kan neppe føle seg vel med dagens utvikling..?

M

musicus

Gjest
Karma skrev:
Voff skrev:
Karma skrev:
Personlig tror jeg at også vinyltrenden vil avta. Dette fordi mulighet for nedlasting i valgfrie kvaliteter vil være et langt bedre alternativ til vinyl enn det cd-en har vært.
Tviler på det. Tror ikke vinyl og de som ønsker å nedlaste tilhører samme gruppa.

Jeg ser frem til at CD spillere i astronomiprisklassen må gis bort på bruktmarkedet.

Jeg tenker også på dem som har brukt store penger på cd-spiller. De kan neppe føle seg vel med dagens utvikling..?
Takk som spør ;) men joda, velstanden er ypperlig, selv om det ikke er de aller største pengene som er investert i cdp så er det sjelden vært så mange muligheter å komme over nydelig musikk (cd plater) til en god penge som nu, at cd plater tar plass, tja men heller en vegg med de enn masse annet makrame som ikke gjør noe annet enn å samle støv og irritere, det kommer an på øyet som ser, de fleste ser det negative med cd formatet, som samler og musikk elsker ser jeg det positive, mye rimelig flott musikk å få tak i både nytt men fremfor alt brukt, at ikke alle nyutgivelser kommer komme ut på cd er vel så men skal man være ærlig så er det veeeldig mye som ikke verdt å ha, uansett format, så man får heller botanisere i alt det gode som fortsatt er uoppdaget, og personlig finner jeg det både uinspirerende og uinteressant å ha 50 000 filer nedladet, man kan bare høre på en ting om gangen alikevel og da rekker det med de cdér+ noen uinnkjøpte enda, ut min livstid, da har man nok å gjøre til man har mistet både hørsel og annet, imo ;) 8) ...

mvh

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Antall liker
2.604
Torget vurderinger
7
Karma skrev:
Voff skrev:
Karma skrev:

Jeg sikter først og fremst til at nyrekruttering til vinyl vil avta. Interessen for å begynne med vinyl blir antagelig avtagende når man i stadig større grad kan velge kvalitetsgrader ved nedlasting.
At dem som allerede har investert i vinylspiller, og har opparbeidet seg en stor samling, vil fortsette å samle vinyl,er selvsagt en annen sak.

hvorfor ikke ?

HHH

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.11.2009
Antall liker
2
Ser ikke hvorfor jeg skulle angre på å kjøpe en bra cd-spiller, nå har selvfølgelig ikke jeg brukt mye penger på den sammenlignet med en del andre her inne, men det er slett ikke umulig den blir oppgradert til CDP4A.
Alle cdene i hylla mi forsvinner ikke som ved magi den dagen de eventuelt forsvinner i butikkens. ;)

Topp Bunn