Vet ikke helt hva som skjedde, men textvinduet begynte å hoppe når jeg skrev,så derfor la jeg inn forrige innlegg.
3: påslag.
Det er en hovedbryter bak på apparatet som bryter strømmen til hele forsterkeren.
Men det er også en stanby/ funksjonsknapp midt på fronten .
Denne lyser gul/orange når forsterkeren er av og når en slår på den så skifter dette lyset til blått.
Ved påslag tennes det røde leds først ( sjekk) som deretter går over i blått.
Det finnes en knapp på baksiden som en kan slå av disse LEDene med, men dette har jeg ikke sjekket ennå.
Forsterkeren er også helt stille når den er på. ingen trafostøy og ingen støy i høyttalere.
4: Lyden.
Jeg gikk fra en 2x125W The end millenium til denne 3X200W emotivaen så sammenligning er kun mot denne.
Synes ikke Emotivaen trenger like lang oppvarmingstid som The enden (som trengte 3 kvarter. ) for å yte sitt beste.
Bass: Her er faktisk Emotivaen bedre, med et nye bedre grep om elementene. Det virker også som om denne går dypere, men dette er bare hørselsbedrag da Emotivaen er litt "fetere" i bassen enn The end.
Mellomtone: Her brilljerer Emotivaen med en utrolig flott og veloppløst mellomtone, men den har litt fetere nedre mellomtone/øvre bass enn The end. Selv blir jeg ikke helt enig med meg selv hva som er best. Ved litt hardere musikk så foretrekker jeg Emotivaen her, men blir det klassisk eller verker med med lite ensemble så foretrekker jeg the end.
Diskant: Her er det jeg har mest å utsette på Emotivaen.
Den er helt naturlig og flott å høre på, men mangler det siste lille i toppen f.eks så vil ikke triangler og cymbaler klinge helt ut. MEN her er det småe forskjeller ute å går ( nesten som da jeg prøvde en 2x200W the end mill mot 2x125W av samme. foretrakk da 125Wattern
Min konklusjon: En herlig forsterker som er rimelig "nøytral" (hva nå dette er)
og som er et kupp til prisen
JA såpass bra at jeg har bestilt en bruk til slik :
Håper jeg har fått med det meste nå.
Mvh Jan I
(som lurer på hvorfor textruta hopper opp når jeg kommer nedover her)