ELTEKs innbygningshøyttalere

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
3
De koster jo ikkeno...!!

Noen som har noe erfaring med hvordan disse låter?

vyrdnad

TomTom

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.08.2003
Antall liker
44
Torget vurderinger
1
Bruker de som bakhøyttalere i surroundsystemet mitt. Til det fungerer de ok, men de mangler en kasse. Mitt tips vil derfor være å bygge de inn i en kasse. Spiller med andre ord ikke imponerende i åpen tilstand. Lyden er veldig preget av at de ikke har en kasse å spille i.

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
3
Men du har bygd dem inn i veggen slik at elementene ikke spiller i liten og åpen baffel (sin egen frontplate) ?

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Har lest mye på nettet i det siste ang. innbyggingsHT da jeg skal ha 4 stk. til bakkanaler selv. ALLE produsentene anbefaler at man direkte BYGGER (eller kjøper fra de som tilbyr dette produsentene) en skikkelig mdf-kasse inne i veggen som alu-ramma med elementene settes fast i. Bare å skru aluramma fast i gipsplatene så svinger jo hele plata...

TJ

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.08.2003
Antall liker
3
Ok. Om man da bygger kasse til alle 5(!) eller evt. i hvertfall de tre framme...Duger Eltek-høyttalerne til det? Kan lyden bli god nok med de elementene/delefiltere de er bestykket med?

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Antall liker
0
Tror dette er Polk høyttalerer som selges billig uten varemerke. Søk på nettet, og du finner at de er prikk like. Polk er jo kvalitet!

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
HVIS det er Polk Audio så er de bra. HVIS...

Topp Bunn