- Ble medlem
- 06.04.2010
- Antall liker
- 13
I sommerferien ble bilen vår (X-Trail) truffet av en imøtekommende bil, som kom over i motsatt kjørebane. Det var på en skikkelig dårlig vestlandsvei, så farten var heldigvis veldig lav. Anslår den til ca.30-40 kmt.
Hell i uhell, så traff den andre bilen utrolig nok bare venstre hjul bak på vår bil. Felgen ble ikke ødelagt, men "oppskrapt og stygg". Pungterte også dekket. Ryggesensoren funket ikke etter dette, og det kom en "ulyd" i noe jeg tror er et hjullager.
Leverte bilen inn på verksted i Åsane utenfor Bergen, og tenkte at alt ordner seg. Dette er også karosseriverkstedet som Nissan selv bruker og anbefaler.
Bilen var ferdig i går, men fikk ikke hentet den før i dag hos Nissan. (verkstedet i et annet lokale har stengt på lørdager, derfor hadde de parkert den der)
Skal si jeg ble skuffet og steik forbannet i dagtidlig!!
Bilen såg helt jævlig ut. Skitten og full av dritt, innvendig og utvendig! Lakkstøv, voks og andre kjemikalierester var det på nesten hele bilen.
-Felgen var ikke byttet, men lakkert! Har en helt annen glans enn de 3 andre!
-Døren og skjermen bak var lakkert. (????!!!) De var jo helt fin fra før!
-Hjullager ikke byttet. "summelyden" er der fortsatt.
-Ryggesensor ikke byttet. "Henger" fremdeles, og piper hele tiden i revers.
-Skiftet begge dekk bak, men har totalt ulikt mønster enn de forran. (antar at dette er greit, siden det er på samme aksling ?)
Dette er ikke godt nok for min del!
Så hva sier jeg til verkstedet på mandag? Finnes det noe jeg kan "slå i bordet" med?
Kan også nevne at dette er svært kostbare dekk og felger etter min lommebok. (ca.30k)
Hell i uhell, så traff den andre bilen utrolig nok bare venstre hjul bak på vår bil. Felgen ble ikke ødelagt, men "oppskrapt og stygg". Pungterte også dekket. Ryggesensoren funket ikke etter dette, og det kom en "ulyd" i noe jeg tror er et hjullager.
Leverte bilen inn på verksted i Åsane utenfor Bergen, og tenkte at alt ordner seg. Dette er også karosseriverkstedet som Nissan selv bruker og anbefaler.
Bilen var ferdig i går, men fikk ikke hentet den før i dag hos Nissan. (verkstedet i et annet lokale har stengt på lørdager, derfor hadde de parkert den der)
Skal si jeg ble skuffet og steik forbannet i dagtidlig!!
Bilen såg helt jævlig ut. Skitten og full av dritt, innvendig og utvendig! Lakkstøv, voks og andre kjemikalierester var det på nesten hele bilen.
-Felgen var ikke byttet, men lakkert! Har en helt annen glans enn de 3 andre!
-Døren og skjermen bak var lakkert. (????!!!) De var jo helt fin fra før!
-Hjullager ikke byttet. "summelyden" er der fortsatt.
-Ryggesensor ikke byttet. "Henger" fremdeles, og piper hele tiden i revers.
-Skiftet begge dekk bak, men har totalt ulikt mønster enn de forran. (antar at dette er greit, siden det er på samme aksling ?)
Dette er ikke godt nok for min del!
Så hva sier jeg til verkstedet på mandag? Finnes det noe jeg kan "slå i bordet" med?
Kan også nevne at dette er svært kostbare dekk og felger etter min lommebok. (ca.30k)