Electrocompaniet ECI-2

Chris_

Medlem
Ble medlem
17.08.2006
Antall liker
0
Hei alle sammen.

Trenger hjelp med ett problem. Har fått meg en ECI-2 på hånda til en veldig billig penge virker det som men jeg vet ingenting om den. Er det noen her som kan fortelle meg om den? Specs? Er det en god forsterker? Hva ligger den på i pris?

Her er ett bilde av den:

Vedlegg

Harvest

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2007
Antall liker
7
ECI 2 hører vel 1990-årene til tidsmessig. Mener å huske at den kostet ca.8000.- for en ti års tid tilbake og at den den gangen var noe av det beste en kunne få under 10 lapper med en ganske fyldig og laid-back lyd. Husker ikke om den var på 60 eller 70W. Jeg har hørt den sammen med både Sonus Faber Consertino og B&W DM603, og den gjorde en god jobb på begge i mine ører.

Hvis du ikke har alt for krevende høyttalere, så er dette en meget god forsterker. Vet ikke om jeg tør anslå verdi? Bør vel ikke over 3000.- alder tatt i betraktning?

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Antall liker
26
Torget vurderinger
5
Har hatt den. Koselig forsterker. Ganske varm i lyden. Desverre temmelig strømsvak som jeg husker den. 50 watt ved 8 ohm om jeg ikke husker feil.

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Antall liker
6
Levde godt med en slik en i 8 år. Behagelig lydbilde, fin til høytalere som ikke er for tungdrevne.
Solgte min for 3000 for et halvt år siden.

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Varm og god lyd fra disse elskelige skapningene. Den er på mellom 50 og 60 watt ett sted. Jeg har nøyaktig en slik en stående her og spille. Det har den gjort siden 97 og det skal den gjøre til De på skårer ikke klarer å helbrede den mer i det hele tatt. Jeg vet at den kommer til å bli den komponenten i mitt anlegg som overlever alt annet. Så jeg er så inhabil som det går an å få til, men jeg mener du har ett godt tilbud så løp og kjøp sier nå jeg. Skal ha effekt trinn til min når lommeboka ikke ler av meg mer.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Mener å huske att disse ble solgt for 55oo,- hos Eltek sommern 97, jeg kjøpt ihvertfall min en slik kampanjesommer.
Bra til prisen, mener nå jeg.

PS. Min ble solgt etter noen få måneder, dårlig kontroll og tilbakelent mellomtome var grunnen så vidt jeg husker.

O

OldBoy

Gjest
Flere av mine kamerater har hatt ECI-2. Den låter adskillig kraftigere enn de oppgitte 2x50W (hvis jeg husker riktig), men så har jeg stort sett hørt den på ikke altfor tungdrevne stativhøyttalere. Den har den litt varme, mørke EC-klangen fra 90-tallet, og er, etter min vurdering, en god match til detaljerte og litt dynamiske høyttalere. En av mine kamerater brukte sin ECI-2 på Audiovector M1, som var en god kombinasjon i mine ører.

Hvis du kan leve uten fjernkontroll, kan dette være et godt kjøp.

Prismessig har jeg inntrykk at ECI-2 er vel hausset opp på bruktbørser rundt omkring, sammenlignet med andre kurante og jevngamle forsterkere. På den annen side får du vel igjen de pengene når, eller hvis, du engang skal selge den.

Topp Bunn