Diverse Eldre sedler og verdi

Leikis Lyd

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2006
Antall liker
2.258
Sted
Kyrksæterøra
Torget vurderinger
12
Har en liten samling med norske og utenlandske sedler. Noen gode forlsag til å få en verdivurdering av dette ? Bor i trøndelag så det bør være i nærheten om de må vises frem. Eller kan man ta dette på bilder ?

95B098F8-963F-4CDF-91F4-8F33E1AC28AB.jpg

C

cruiser

Gjest
Tviler på at du kan få det gradert bare ved hjelp av bilder.

S

Slubbert

Gjest
Tror den på bildet kan være verdt minst tusen kroner.

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
16.186
Tror den på bildet kan være verdt minst tusen kroner.
Norges Bank casher kun inn utgåtte sedler i 10 år. Så den hundrelappen som gitt ut av sirkulasjon for et års tid siden vil garantert være verdt mindre enn hundre kroner når den har vært ute i 10 år.

S

Slubbert

Gjest
Nedtur, selv om det ikke akkurat er et relevant problem for min del.:p

Jeg har en løs bekjent som har levd hele sitt voksne liv av å kjøre pirattaxi, så han har alle sine life savings i kontanter i skapet. Sånne som ham bør nok følge litt med på det der.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
1973?

Min mor har en 1000-lapp som hennes foreldre fikk i bryllusgave da de giftet seg, og det var under krigen. Problemet var bare at den allerede da var gått ut så den hadde ingen verdi (morsom presang), men nå er den kanskje et klenodium.

C

cruiser

Gjest
Tilstand er helt avgjørende for verdi på slikt, derfor må man få det gradert om man vil vite hva de evt er verdt.

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
2.576
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
6
Bor du i trøndelag så er jo Riibe mynthandel svaret: Riibe Mynthandel.
Vurdering av sedler etter bilder er nesten umulig fordi en seddel må holdes opp mor lyset og alle bretter må telles. Selv nesten usynlige bretter som ikke kan sees på bilder trekker verdien ned.

Topp Bunn