EL34 "Mullard" fra New Sensor Corp.

lassemann

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.05.2007
Antall liker
5.310
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
2
Hei!

Med en viss skepsis bestilte jeg disse på eBay for en billig penge. Overrasket ble jeg da de faktisk spiller veldig bra, faktisk marginalt bedre enn mine til nå NOS Tesla EL34 fra 1966.

Skal være en gjennomført kopi av Mullard og lages i Russland.

Noen andre med erfaringer om dette røret?

Mvh
Lasse

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
6
Interessant, for jeg ble rådet til å velge Winged C Svetlana framfor disse.

Skal bli spennende å lese om det er noen som har gjort direkte sammenligninger.

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.372
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Sjøl valgte jeg EL 34 fra JJ.
Har hatt winged c før. Også Sovtek.
Jeg har snakket litt med folk som kan rør. Noen firmaer påstår at de har kjøpt opp maskineriet til gamle ærverdige rørprodusenter. Tar jeg ikke feil har jeg lest en plass at disse rørene Fra New Censorship er laget på gamle Mullard maskineri. Men rør er også et håndverk, det kreves kompetanse hos de personene som lager rørene. Desverre er det få firmaer som innehar denne kompetansen i dag. Dette gjør meg i utgangspunktet skeptisk til slike "kopier".
Men for all del, de kan låte bra.

Håvard

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.544
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
33
Sant nok at det skal mer en maskiner til for å lage rør. I hvert fall den gode sorten.
Et annet viktig moment er materialvalg og alt det som slikt innebærer. Litt avansert metallurgi bl.a. Ikke sikkert at disse "formlene" fulgte med på lasset da maskinene ble flyttet.
Jeg undres litt over at disse gamle maskinene fortsatt er intakt. Hvor har de vært alle disse årene tro?

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.372
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Audiomix skrev:
Sant nok at det skal mer en maskiner til for å lage rør. I hvert fall den gode sorten.
Et annet viktig moment er materialvalg og alt det som slikt innebærer. Litt avansert metallurgi bl.a. Ikke sikkert at disse "formlene" fulgte med på lasset da maskinene ble flyttet.
Jeg undres litt over at disse gamle maskinene fortsatt er intakt. Hvor har de vært alle disse årene tro?
Tror nok en du kjenner godt kan svare deg ;)
Mener det var Brynjar som nevnte det jeg skrev.

Håvard

lassemann

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.05.2007
Antall liker
5.310
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
2
Som sagt kjøpte jeg disse noe impulsivt grunnet prisen. Tenkte det var greit å ha noen liggende i reserve. Betalte 60 dollar for en quad..

Uansett spiller disse "Mullard" svært godt til prisen. Kanskje en anelse lysere enn Tesla, men med mer detaljer og rom. God mellomtone. Spennede å se hva som skjer etter 40-50 timer.

Hva er å anbefale i dag av EL34? Jeg ser dere nevner Svetlana, JJ, Sovtek..

Selv har jeg foreløpig valgt å legge pengene i smårørene. Mullard 12ax7 og Amperex 6DJ8 gold pin er favoritter hittils..

Mvh
Lasse

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.530
Sted
Sarpsborg
Kun hørt EL84 "Mullard" og de låt fader ikke galt :)
ikke være dårlig bare fordi de er billig eller ikke er kjøpt hos for eks Motron eller Demostenes.

Edit: ikke noe å mot hverken Demostenes eller Motron bare så det er sagt.

/jan

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.544
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
33
JanR skrev:
ikke være dårlig bare fordi de er billig eller ikke er kjøpt hos for eks Motron eller Demostenes.
Så rett! Jeg kjører helt gratis ;)
Plukket opp 12 x EL34 på Hurumlandet for noen år siden. Kostet bare turen. 11 av de var svært bra.

Topp Bunn