Mobiltelefon og lesebrett Ekstern mobiltelefonantenne?

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
7.170
Sted
Nøtterøy
Da jeg vet at det er mange oppegående personer her som har god greie på duppeditter prøver jeg meg ett spørsmål rundt dette.

Tidligere så var det muligheter til kobling bak på mange mobiltelefoner til en ekstern antenne. Har en Iphone 5s i dag som ikke har denne muligheten.
Men så ser jeg at det er noe å få tak i som en kan sette utenpå telefonen som visstnok skal hjelpe. Er det noen som har testet ut noe sånt eller andre ting som kan fungere?
Har litt dårlig dekning på hytta og har en antenne på taket til mobiltelefon, men får jo ikke koblet denne opp på min Iphone. :p

Sist redigert:

Stein 99

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.11.2009
Antall liker
1.346
Jeg kan ikke hjelpe deg men har samme problem. På landet her virker alle mobiltelefoner unntatt min i phone 4 s som bare virker noen steder, hvis jeg går ute med den rundt omkring er det ingen tjeneste.Jeg har Telenor.

S

sorgenfri

Gjest
Tråden skulle byttet navn til:

Hva kan jeg <lovlig gjøre for å forsterke mitt signal - eller, hvordan øke signalet mange 100 % uten å bli tatt..

VELDIG enkelt, og billig å gjøre dette - men det er ikke lov..

MB-S124

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.05.2012
Antall liker
1.517
Mitt råd ved bruk av lovlige metoder er tvillingkort og en mobiltelefon som er "fastmontert" der oppe som har mulighet for ekstern antenne.

Ellers finnes det mye fint som repeatere etc. Ikke lov :)

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
8.060
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Spørsmålet er om det er 3G-dekningen og internett som er problemet eller om det er problem med dekningen for taletrafikk.

Hvis det er 3G og internett (samme som på min hytte), så kan dette løses enkelt med en tvilling-sim og en 3G-ruter som du kobler til tak-antenna. Dette deler ut nett via WiFi, og belaster mobilkontoen din for trafikk. Så skrur du av 3G på mobilen, får bedre dekning og mindre batteriforbruk. Denne ruteren er det du skal ha (hvis du har Telenor): http://bit.ly/1mJLb0e

Johan-Kr

S

sorgenfri

Gjest
ER det et generelt signal problem - har du et problem, som må løses enten ved å be Telenor utbedre dette, eller å ta saken i egne hender. Ebay, har mange gode løsninger - Alibaba enda bedre ( verre ) til bedre priser..

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
7.170
Sted
Nøtterøy
Takk skal dere ha folkens. Det er dårlig dekning hos oss på hytta. Ligger på en til to prikker uten takantennen tilkoblet. Akkurat det samme om en bruker netcom eller Telenor. Vi bruker solcelle (12 volt).

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
8.060
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Er det et problem å få igjennom taletrafikk, eller er det mest nettdekningen (datatrafikk) som er problemet?

Hvis du skrur av 3G på telefonen (På iPhone går du på innstillinger->mobilnett og skrur av "Aktiver 3G"), får du flere prikker på signalstyrken? Jeg ser at på hytta mi, der har jeg en til kanskje to prikker på 3G, mens jeg får 3/4 styrke på 2G. Telefonen svitsjer hele tiden mellom de, slik at datatrafikk går i sirup, og henger i ny og ne.

Johan-Kr

Sist redigert:
Topp Bunn