Bil, båt og motorsykkel Eksosanlegg!

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.702
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Har de siste dagene fått et litt bråket og hissig snerring fra motorrommet. Det hadde egentlig vært greit hvis det hadde vært en ra bil, men med en 12 år gammel Toyota Avensis så er det i det store og hele bare pinelig.

Jeg tror jeg har greid å lokalisere eksoslekkasjen.

I fortsettelsen av eksosmanifoilen er det koblet en bend som fører eksosen bakover. Forbindelsen mellom dette bendet og det neste leddet på eksosrører et fjærbelastet, og jeg "jekket" litt på dette mens motoren gikk - og det hørtes vitterlig ut som om det var der lyden kom fra - og det så også ut til at det kom ut noen rustne biter av noe som lignet kobberlisse...

Skal det være en eller annen form for pakning her som man kan skifte...?

Mvh
OMF

Frode

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.12.2002
Antall liker
175
Torget vurderinger
2
Du kan jo se om de har noe her: MECA Online Norge

Jeg ser at det er dårlig utvalg til enkelte utgaver.

Frode

palmaris

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.11.2002
Antall liker
1.817
Torget vurderinger
1
Ta deg ein tur innom Bilens Eksosanlegg i Nedbergvegen 9 i Loddefjord, der får du svar på det meste innan eksosanlegg.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.606
Torget vurderinger
0
Mener å huske en reklame på P4 for noen tid siden ( vi snakker år! ) for et firma som het(er) Svendsen Eksos.

Grunnen til at jeg husker dem er fordi de reklamerte med at de bytter eksosanlegget "mens du venter"!?!
Jeg trodde jo det alltid var slik at man måtte vente på at jobben ble ferdig?? Så dum kan man altså være.:rolleyes:

Topp Bunn