Eiker Bygdenes Lyd Entusiaster (EBLE)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Audiomix

Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Antall liker
    5.392
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    31
    Takker for enda en hyggelig kveld hos Liern.

Vi legger opp til nytt møte allerede om 14 dager.
    Fredag 16.mai hos undertegnede og dørene åpnes litt tidligere enn vanlig, kl 17:00 og vi avslutter når sistemann går. Litt utvidet åpningstid akkurat denne dagen, siden vi ble enige om å legge møtet til en fredag.
    Påmelding her på Sentralen eller epost.

Servering av pølser som vanlig.
    Ta med det drikke dere måtte ønske, både med og uten alkohol.
    Kan hende det blir en liten Quiz også.
    Ellers ikke noe program, bortsett fra musikk.
    Det er mye prog i heimen her, også noe jazz og Qobuz. Ta med vinyl hvis det er noe spesielt dere vil høre.

mvh, El Presidente
    Siden prog etc ikke passer i mine ører......
    Er det lov å ta med noe ørevennlig?
    Kanskje det passer i adres ører.
    Jeg fikk et ønske oppfylt og hørt på noen relativt store Focal på messa i Asker.
    Alle til stede satt helt stille. Tror de likte det.
    En tur her ( se bildet) anbefales.
    IMG_20250507_184030964_HDR.jpg

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    949
    Torget vurderinger
    4
    Å spille ønskemusikk fra alle de tilstedeværende bør vel være det minste problemet på våre treff? Alle har jo tilgang på en streamingtjeneste og man kan selvfølgelig ta med egen musikk på egnet format hvis man vil.
    Det er betydelig vanskeligere å trekke pølsene korrekt :LOL:

Jeg håper å kunne stille, kanskje Gunnar, Ola eller Hans har plass i bilen?

PS: Var forøvrig i Oslo Konserthus i begynnelsen av måneden. En forrykende prog-konsert med Steven Wilson. Anbefales!!
    IMG_0990.jpeg

POB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Antall liker
    3.193
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    32
    Siden prog etc ikke passer i mine ører......
    Er det lov å ta med noe ørevennlig?
    Kanskje det passer i adres ører.
    Jeg fikk et ønske oppfylt og hørt på noen relativt store Focal på messa i Asker.
    Alle til stede satt helt stille. Tror de likte det.
    En tur her ( se bildet) anbefales.
    Vis vedlegget 1120746
    Selvsagt lov å ta med det du vil.
    Har også Qobuz så det er litt å velge i.
    Blir nok ikke så mye prog eller rock spilling.
    Vet flere av Eblene har andre preferanser så alle får slippe til med ønsker.

Liern 61

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.06.2003
    Antall liker
    106
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    27
    Desverre så har det dukket opp et reismål med noen langt vekke fra hjemstedet iforbindelse med 17.Mai feiiringen, så jeg må bruke 16.mai som reisedag. Melder derverre avbud på denne eventen :unsure: : men ha en kjempefin kveld hos POB.

POB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Antall liker
    3.193
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    32
    Desverre så har det dukket opp et reismål med noen langt vekke fra hjemstedet iforbindelse med 17.Mai feiiringen, så jeg må bruke 16.mai som reisedag. Melder derverre avbud på denne eventen :unsure: : men ha en kjempefin kveld hos POB.
    Ha en strålende 17.mai langt vekke.
    Torbjørn ble også opptatt denne kvelden.
    Foreløpig ser det ut til at vi blir vi 5.

POB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Antall liker
    3.193
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    32
    Takk for en hyggelig sammenkomst fredag 16.mai.
    Liotheles, GunnarS og Salty Dog møtte opp.
    Pølser og godteri ble servert, blandet med mye musikk.
    Hoff-fotografen ble alt for opptatt til å ta noe bilder, mulig noen andre brukte mobilen for å ta noen bilder.

Tror gjengen synes det var en del lydmessige forbedringer siden sist de var på besøk.

takker for besøket.

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    949
    Torget vurderinger
    4
    Veldig trivelig besøk hos Pob'n dagen før dagen! (y)
    Mange forfall denne dagen men vi som var der hadde noen hyggelige timer med et oppgradert anlegg (iallefall siden mitt forrige besøk)
    Det låt rett og slett ganske så dritfett, for å bruke et godt norsk ord :)
    Det ble spilt variert musikk og undertegnende fikk tidenes avspilling av min favoritt-testlåt opp igjennom alle tider, nemlig School fra Supertramp's fenomenale Crime Of The Century.
    Aldri hørt denne låta så tøft og levende dynamisk gjengitt noengang :cool:(y)
    Her var det både dynamikk så det smalt og samtiding ikke for skarpt i det partiet som normalt skjærer litt i ørene på et ikke-balansert oppsett.
    Knallbra! Manglet bare noe småtteri på kanalseparasjonen, noe verten trodde kanskje skyltes noen utfordringer med helt ny versjon av Audiolense og noen overlappende målinger fra gammel versjon?

Takk for en flott oppladning til nasjonaldagen gutter!

Fant ett bilde fra kamerarullen som var noenlunde presentabelt:

IMG_1054.jpeg

POB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Antall liker
    3.193
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    32
    Hyggelig at lyden falt i smak :cool:.
    Det er enda et uforløst forbedringspotensiale her.
    Kanalseparasjonen er fikset nå.
    Det var ikke mye som manglet når jeg sammelignet, men det var lett å høre på "Asylum" fra Crime Of The Century.
    Avspillingen som ble gjort på møtet var fra Qobuz.
    Fra egen ripping ble det veldig annerledes.

Sist redigert:

POB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Antall liker
    3.193
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    32
    Torsdag 26 smeller det.
    Det nærmer seg avslutning for sommeren og en durabelig sommerfest hos Tobyt.
    De som kommer får seg en overraskelse når de inntar gutterommet i kjelleren...............SAY NO MORE :rolleyes:

Husk å gi Tobyt beskjed så han får satt av nok feriepenger til mat og annet 😲.

Presidenten møter og foretar folketelling samt fotografering.

tobyt

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.12.2008
    Antall liker
    246
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    1
    To fantastiske konserter med Marillion denne helgen! En musikalitet og innlevelse jeg aldri har opplevd maken til, og som gav tårer i øynene i hvertfall 4 låter 🥰 Fredag varmet Gazpacho opp mens Marillion spilte hele Marbles albumet fra 2004, og lørdag kveld var det Airbag som varmet opp, og Marillion spilte "best of" låter! Høydepunkter for meg - The Only unforgivable thing, Easter og Kayleigh ❤ Fantastisk fantastisk...

Vedlegg

Sist redigert:

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    949
    Torget vurderinger
    4
    Ikke sett Marillion etter Fish forlot bandet, er de like bra uten?

tobyt

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.12.2008
    Antall liker
    246
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    1
    Ikke sett Marillion etter Fish forlot bandet, er de like bra uten?
    Hørte litt på Marillion gjennom en kompis på 80-tallet men fikk aldri helt taket på Fish sin stil, så jeg har vel ikke fått øynene opp for dem før det siste året. Etter konsertene i helga så må jeg si at det er ett band man MÅ oppleve live! Steve Hogarth er i hvertfall i mine øyne en fantastisk sanger og fremfører, som lever seg så til de grader inn i låtene.

Sist redigert:

Salty Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Antall liker
    1.973
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Torsdag 26 smeller det.
    Det nærmer seg avslutning for sommeren og en durabelig sommerfest hos Tobyt.
    De som kommer får seg en overraskelse når de inntar gutterommet i kjelleren...............SAY NO MORE :rolleyes:
    Husk å gi Tobyt beskjed så han får satt av nok feriepenger til mat og annet 😲.
    Presidenten møter og foretar folketelling samt fotografering.
    Jeg kommer!
    Mvh Salty

tobyt

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.12.2008
    Antall liker
    246
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    1
    Er det innafor og slenge burgere på grillen på torsdag- siden det er sommeravslutning, eller bryter det for mye med tradisjonene?

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    949
    Torget vurderinger
    4
    Hadde vært godt med en sommerburger men jeg får dessverre ikke blitt med på torsdag :cry:
    God sommer til alle! 🏖

POB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Antall liker
    3.193
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    32
    Hmmm burgere ?
    Sjekket statuttene og det står ingenting om burgere der.
    Blir fort advokatmat av sånne dristige utskeielser, og det kan skapes presedens.
    Jeg sjekket med Lysets datter som er jurist og advokat, og hun mente at vi må være litt forsiktige da andre lydklubber fort kan bli misunnelige og at dette blir tatt opp i Noregs Lydlaug.
    Men grenser er til for å sprenges, og hun mente at hvis tobyt vil grille burgere, så er hun klar til å yte juridisk bistand dersom noen skulle blande seg i det.

Vi kjører med flagget til topps og gir dermed tobyt frie grenser på torsdag 🤘
    Presidenten har talt !

tobyt

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.12.2008
    Antall liker
    246
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    1
    Godt sagt, og takk for at du har med juridisk bistand(s advokat) i ryggen. Foreslår herved at ordlyden endres til "flate runde pølser uten skinn", slik at meningen kan tolkes i alle himmelretninger, og at vi da har vårt på det rene.

• Haha
    Reaksjoner: POB

POB

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Antall liker
    3.193
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    32
    Godt sagt, og takk for at du har med juridisk bistand(s advokat) i ryggen. Foreslår herved at ordlyden endres til "flate runde pølser uten skinn", slik at meningen kan tolkes i alle himmelretninger, og at vi da har vårt på det rene.
    Er forskjellig kjøttkvalitet, så hvis noe skal endres må vi være spesifikke.
    Feks, kan punkt 4b endres til:
    4b. Den det er hjemmebesøk hos, skal stille med gratis pølser, e.v.t. noe grillet med over 92% rent storfekjøtt + tilbehør.

Bare minner om at dette ikke kan stemmes over før neste generalforsamling.

tobyt

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.12.2008
    Antall liker
    246
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    1
    Da vil jeg ønske velkommen til treff i morgen 26. juni kl18. 😊 Været er kanskje ikke helt med oss på ettermiddagen, men satser på at grillen fyres opp er klar ikke lenge etter ankomst. Det vil bli lagt på noe rundt og grillverdig kjøtt, som spises med tilbehør. som vanlig tas drikke med som ønsket. I stua i første etasje er det koblet opp snart 50 år gamle høyttalere, og i kjelleren blir det premiere på nyanskaffede høyttalere. Presidenten har allerede vært innom , med uvurderlig bærehjelp og for preliminær godkjennelse av ervervelsen. Har en liste med låter, men det er ingen stor musikalsk plan for kvelden, så vi spiller det som faller inn. Velkommen skal dere være 😊

Sist redigert:

tobyt

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.12.2008
    Antall liker
    246
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    1
    Bekreftede for i morgen så langt er:
    Undertegnede (selvfølgelig)
    POB
    Salty Dog
    GunnarS
    Røroman
    Olaps

Sist redigert:

GunnarS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Antall liker
    6.750
    Torget vurderinger
    16
    Kul plate. Takk for sist forresten. Hyggelig som alltid med denne gjengen. Venter i spenning på presidentens tale og bilder 😁

Liotheles

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Antall liker
    949
    Torget vurderinger
    4
    Venter fortsatt i spenning....... :) Og hva VAR egentlig denne overaskelsen nede i kjellerstua???

tobyt

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.12.2008
    Antall liker
    246
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    1
    Venter fortsatt i spenning....... :) Og hva VAR egentlig denne overaskelsen nede i kjellerstua???
    Veldig hyggelig treff som alltid, og god prat rundt matbordet - nesten litt for mye ifølge presidenten som til slutt sa at "nok prat er nok prat, nå må vi høre på musikk". I kjelleren kunne de fremmøtte observere at Sonus Faber Cremona M fra forrige treff er borte og solgt, til fordel for "nye" hornhøyttalere, orginalt bygget av Horny her på forumet. ( fra kjøpehorn til DIY-horn | Hifisentralen ). Cremona M var fantastiske høyttalere som har gitt meg mye glede i de 10 åra de har vært hos meg, men det var alltid noe som manglet i lyden - dynamikken og det ekstra lille trykket. Med disse føler jeg at jeg definitivt er på riktig spor.
    Jeg hadde noen låter jeg ville spille denne kvelden (endel Marillion ble det også) i forskjellige sjangere for å vise frem hva som bor i horna, og jeg synes de gjorde en bra jobb.

Hvis du vil komme å høre en kveld, så er det bare å si fra :)

IMG_4447.jpg

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn