Eier av bankkontonummer!

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.612
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

Har handlet noe av en fyr på Finn. Har betalt forskudd og det ser vel i grunn ikke ut til at fyren har tenkt å levere!

Det er snakk om noen få hundrelapper så dette er ikke store saken, men likefullt kunne jeg tenke meg å stramme skruen litt.

Jeg har vl i grunn ikke noe annet enn kontonummeret hans som jeg vet med sikkert at er riktig.
Er det noen måte for meg å finne ut hvem som er riktig eier av dette kontonummeret.

Mvh
OMF

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.165
Torget vurderinger
4
Det går an men hvordan vet jeg ikke.

Jeg hadde sommerjobb som lastebilsjåfør et år som student og sjefen gjorde ikke opp dieselregningen. Jeg ble sporet opp og forsøkt krevd for beløpet av bensinstasjonseier ut fra minibankkortet mitt som jeg hadde betalt brus og diverse med når jeg hadde vært innom og fylt diesel.

joje

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.09.2004
Antall liker
68
OMF skrev:
Hei!

Har handlet noe av en fyr på Finn. Har betalt forskudd og det ser vel i grunn ikke ut til at fyren har tenkt å levere!

Det er snakk om noen få hundrelapper så dette er ikke store saken, men likefullt kunne jeg tenke meg å stramme skruen litt.

Jeg har vl i grunn ikke noe annet enn kontonummeret hans som jeg vet med sikkert at er riktig.
Er det noen måte for meg å finne ut hvem som er riktig eier av dette kontonummeret.

Mvh
OMF
Enkelte nettbanker identifiserer eieren når du legger inn kontonummeret. Jeg tror det forutsetter at kontonummeret er kjent i den aktuelle nettbanken eller at noen har lagret navn og adresse der tidligere. Send meg en PM med kontonummeret om du vil at jeg skal sjekke for deg.

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
299
OMF skrev:
Hei!

Mvh
OMF
Hvis dere har samme bank er det ikke noe problem, den opplysningen får du hos kundeservice. Hvis det dreier seg om forskjellige banker, så må du først kontakte din egen bank slik at de kan utføre denne kontrollen for deg.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.798
Sted
Østfold
Banken din kan antakelig fortelle deg hvilken bank kontonummeret er tilknyttet. Du kan så kontakte den banken og forklare saken. De vil ha mulighet til å se overføringen fra deg så det bør ikke være noen tvil.

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.612
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Takker!

Sender en forespørsel til banken!

Mvh
OMF

Gubra

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2004
Antall liker
830
Ikke gi deg, klem bjellene på alle som prøver å lure deg!

Grumpy

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2007
Antall liker
17.730
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Personopplysningsloven regulerer finansnæringen i slike spørsmål. Det vil være brudd på loven om en bank oppgir personopplysninger til en tredjepart over telefon eller e-post. Det er primært politimyndighetene som kan få ut slike opplysninger via en uteveringsbegjæring fra en politiadvokat.

Hvilken bank du har overført pengene til, er derimot en åpen opplysning, basert på de fire første siffrene i kontonummeret.

Ellers får du ha lykke til OMF.

/-Jan P.

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
14.403
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
47
overførte du cash til et kontonr på oppfordring fra et nick,uten å vite hva vedkommende heter?
mvh
Leif

MML

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.02.2010
Antall liker
2.195
Torget vurderinger
1
I DnBNor får man opp navnet når man legger inn kontonummeret i en betaling.

EndreS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.09.2007
Antall liker
37
Sted
Bergen
Ved handel på Finn så har de et meget godt system, Payex. Pengene blir ikke overført selger før kunden har mottatt og godkjent varen.

Har brukt dette både som selger og kjøper. Fungerer meget bra.

EndreS

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.612
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
LMC skrev:
overførte du cash til et kontonr på oppfordring fra et nick,uten å vite hva vedkommende heter?
mvh
Leif
Vel...jeg har kjøpt litt SW.

Var litt skeptisk - så kjøpte først 1 eks. Den fikk jeg tilsendt og har installert, aktivert og verifisert.
Så kjøpte jeg 3 sett til, og nå har jeg ikke hørt noe fra fyren på en stund.
Det er i grunn småpenger....

Det mest irriterende er at jeg ikke får programmene....hadde gledet meg til å omsider få litt stell på ting!

Mvh
OMF

Topp Bunn