Fysj og fysj, pengene blir skuslet bort på skole, helse, omsorg, vei, kultur og annet rask. Tenk om vi hadde fått beholde pengene selv og kost oss med dyrere Hi-fi, finere biler, lengere reiser....Lenge leve våre politikere....bruker masse peeng som de ikke har og velter regningen over på huseierne...lurer på om vi kan gjøre det samme...bare andre vei!?
Vh
S
Ja, det er godt å vite at eiendomsskatten ikke går til NAVere, asylanter og oppblåste byråkratier......det er kanskje inntektsskatten som dekker det.Fysj og fysj, pengene blir skuslet bort på skole, helse, omsorg, vei, kultur og annet rask. Tenk om vi hadde fått beholde pengene selv og kost oss med dyrere Hi-fi, finere biler, lengere reiser....Lenge leve våre politikere....bruker masse peeng som de ikke har og velter regningen over på huseierne...lurer på om vi kan gjøre det samme...bare andre vei!?
Vh
S
TIL SKOLE + + + I alle dager,betaler du ikke ordinære avgifter og skatter....og tror du virkelig at eiendomsskatten går til det? I de fleste tilfeller er vel argumentet at kommuneøkonomien er i minus...hvorfor er den det...jo, fordi dine kjære politikere bruker penger de ikke har og må nedbetale lånene sine...men det har de ikke råd til...derfor en patetisk avgift!Fysj og fysj, pengene blir skuslet bort på skole, helse, omsorg, vei, kultur og annet rask. Tenk om vi hadde fått beholde pengene selv og kost oss med dyrere Hi-fi, finere biler, lengere reiser....Lenge leve våre politikere....bruker masse peeng som de ikke har og velter regningen over på huseierne...lurer på om vi kan gjøre det samme...bare andre vei!?
Vh
S
Påenget er vel å spørre...hvorfor ble det slik at økonomien til kommunene rakner...overforbruk rett og slett...jeg kan ikke bruke mere enn jeg har uansett...eller jo det kan jeg , men er det lurt da ? Hadde kommunene tatt 90% i skatt , hadde de neppe vært forsynt...!jeg foreslår at Gjestemedlem blir kommunepolitiker og selv ser hvor kutt smertefritt kan utføres. Kanskje han da vil finne ut at disse kuttene allerede er utført.
Ok, trodde ikke økte skatter var no ninjatriks for å bli gjenvalgt.. skulle sikkert konsultert statsviter/teolog/koranviter/landbruksekspert Gjestemedlem før jeg tenkte meg omMage politikere, spesielt lokalpolitikere sørger for å bli valgt gjennom løfter om ting kommunen ikke har råd til. Den eneste måten de kan innfri på, og dermed bli gjenvalgt, er å stjele pengene fra innbyggerne for å finansiere sine fagre vyer.
Alternativet er å nedstemme kleptokrater.
En ærlig politiker snakker om prioriteringer. Både opp og ned. Politikere som ikke er villige til dette er uærlige banditter.
Skattene snakkes ikke mye om før valget. Da er det bare fagre løfter, vyer og lovnader om ødsling i øst og vest.Ok, trodde ikke økte skatter var no ninjatriks for å bli gjenvalgt.. skulle sikkert konsultert statsviter/teolog/koranviter/landbruksekspert Gjestemedlem før jeg tenkte meg omMage politikere, spesielt lokalpolitikere sørger for å bli valgt gjennom løfter om ting kommunen ikke har råd til. Den eneste måten de kan innfri på, og dermed bli gjenvalgt, er å stjele pengene fra innbyggerne for å finansiere sine fagre vyer.
Alternativet er å nedstemme kleptokrater.
En ærlig politiker snakker om prioriteringer. Både opp og ned. Politikere som ikke er villige til dette er uærlige banditter.
Eller freppemetoden. I min hjemkommune var det kun bynære områder som hadde eiendomskatt før FrP/Høyre vant valget. De lovet å fjerne den. Året etter ble det innført eiendomskatt i hele kommunen.Da selger de eller pantsetter verdier og eiendom (frp metoden), eller så stjeler de pengene fra de som tilfeldigvis bor i nærheten (sosialistmetoden), eller tar opp dyre lån eller gambler i derviatmarkedet (AP/SP - metoden)
Jeg er ikke mot kultur, ei heller lokalt, men disse kulturpalassene på mindre steder har en svært sur eim av monumentbygging over seg. Særlig på steder som ligger nærme større byer hvor det finnes et veldig stort tilbud. Kolbotn f.eks. Ikke lange veien til Oslo hvor tilbudet uansett er ca 500 ganger så stort.selvsagt er det massevis av eksempler på investeringer som kunne vært bedre. Dog må det nevnes at kultur er mer enn tv-titting, fotball og skiskyting. Kultur gir mening i hverdagen og virker forebyggende på helsen.
Ser ut til at det er mange som har opplevd det samme.Jeg har fått en økning i eiendomsskatten fra 1000,- til 5000,- fra i fjor. Bor i Skedsmo kommune.
Er det noen som har opplevet det samme?
Vi visste vel hvem som kom til å bli degget med etter valget i 2013? De som sutrer mest over skatteskjerpelsen er også blandt de som stemte inn dagens Regjering.Det er et tankekors at velfødde borgere i velstående kommuner slipper unna både arveavgift og eiendomsskatt. I tillegg degger finansdepartementet enda mere for denne gruppen rike velfødde mennesker ved å gjøre unntak fra kontinuitetsprinsippet når det gjelder salg av bolig/fritidsbolig som kunne vært solgt skattefritt av arvelater. Disse menneskene kan benytte markedsverdien på dødsfallstidspunktet som inngangsverdi ved senere salg, såfremt de selger det innende lovbestemte frister. Så arver du et hus med markedsverdi 20 millioner så kan du selge det for 20 millioner skattefritt dersom du selger det innen et år etter dødsdato. Denne utsatte gruppen har også fått redusert statskatten på formue fra 0,4 til 0,15%.
Fint det der med skole og helse. Mindre bra at det går med til å gjøre politikere og deres venner til millionærer.Fysj og fysj, pengene blir skuslet bort på skole, helse, omsorg, vei, kultur og annet rask. Tenk om vi hadde fått beholde pengene selv og kost oss med dyrere Hi-fi, finere biler, lengere reiser....
Kverulant!administrasjonseliten? du må gjerne utdype og komme med lønnseksempler.