- Ble medlem
- 11.02.2003
- Antall liker
- 3
Desverre .....kan fort føre til mye frustrasjon og,ja Rørbytte,pic-up, riaa,kabler,masse masse..... men e verd det om man orker? Noen som har enklere måte å gjøre det på,eller e helt uenig???
Du kan jo finne deg et oppsett som låter bra og stoppe der. Kun bytte rør og pickup når de er oppbrukt, liksom.eposhansen skrev:Desverre .....kan fort føre til mye frustrasjon og,ja Rørbytte,pic-up, riaa,kabler,masse masse..... men e verd det om man orker? Noen som har enklere måte å gjøre det på,eller e helt uenig???
Enklere måte? Ja, grav frem en gammel reiseradio og lytt til musikk vi den en stund, helt til du "glemmer" at gjengivelsen er "ufulkommen". Så går du til bake til ditt egentlige anlegg (hva enn det måtte være - sikkert bedre enn en reiseradio!) og nyter det til fulle. jf det jeg skrev her en gang: http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,39660.msg774263.html#msg774263eposhansen skrev:Desverre .....kan fort føre til mye frustrasjon og,ja Rørbytte,pic-up, riaa,kabler,masse masse..... men e verd det om man orker? Noen som har enklere måte å gjøre det på,eller e helt uenig???
Dazed skrev:Jeg synes det høres ut som en morsom hobby der du prøver nye komponenter og ser hva som skjer med lyden i anlegget ditt, og ikke et frenetisk jag mot "bare det lille ekstra for å få det helt perfekt" hele tiden.
Hvis du oppfatter det du driver med som sistnevnte, synes jeg du burde selge unna og kjøpe deg et enkelt men godt lydende anlegg med digital kilde og integrert transistorforsterker. Hvis det du holder på med heller er det første alternativet, er det jo bare å kose deg videre.
Ingen grunn til å drive med selvplaging. Godlyd og rockefot får du både med cd og vinyl.![]()
Ingen fasit men en smaksakeposhansen skrev:Desverre .....kan fort føre til mye frustrasjon og,ja Rørbytte,pic-up, riaa,kabler,masse masse..... men e verd det om man orker? Noen som har enklere måte å gjøre det på,eller e helt uenig???
Nettop,rør =2 harmonisk,og trans = 3dje,eg veit ka eg foretrekker.eposhansen skrev:samlanes, hørt om 2harmonisk forvrening???? der det ligg vet du, spør musikkere kass forsterkere dem spille på...