Jeg har god erfaring med å bo i et hus med lite industri/næring i nærheten, tilårskomne naboer (med antatt lite gadgets) i umiddelbar nærhet og veldig få switchede strømforsyninger slik at nettet ser ut til å være ganske bra her med lite eksterne forstyrrelser. Jada, SMPS finnes her også (ladere og PC-PS f.eks), men i kontrollerte mengder og normalt utkoblet hvis det er behov for kritisk lytting. Foretrekker også 230V spot'er fremfor 24V til tross for dårligere virkningsgrad, da disse er langt billigere og med færre feilkilder. Egentlig er dette ca det samme som ble skrevet ovenfor, men en mulig praktisk tilnærming. Ellers vil anlegget etterhvert få 2 stk dedikerte 16A kurser om ikke annet for å slippe utilsiktet utkobling ved støvsuging etc, enfase inntak anno 1970 (inntil far får ut fingern og får koblet inn den siste fasen som ligger der og gliser) setter sine spor. En fordel skal man ha ved å bo på landet (=villastrøk på Hamar).
Om dedikerte kurser er vedt kronene? For meg som kan og har lov til å gjøre dette selv og kjøper materiell fra grossist så er det definitivt verdt pengene. Jeg vil nok si ja ellers også da man kan få større avstand til ledningsbåren støy og dermed får dempning av denne. Og selvfølgelig for sjelefreden.