Ønsker anbefaling Effektforsterkere til aktive høyttalere.

• Trådstarter innspilt edderkopp
  • Startdato
I

innspilt edderkopp

Gjest
Hvilke forsterkere anbefales for aktiv drift, er ikke ute etter plateforsterker først og fremst.
Men hva er tilsvarende som en hypex fusionamp 123 for eksempel?
Dac er også en del her, siden jeg trenger samme antall kanaler i dac som effektforsterker, 3 til 4 i mitt tilfelle.
Lav strømforbruk ved 1 watt hjelper også her, mange forsterkere går ikke under 20 watt og det blir et problem.

Er det noe enkle diy forsterkere som folk vet om? alt fra lav watt til diskant og mellomtone til subwoofer er jeg uter etter.

Pro-Ject Amp Box S2 er kanskje nok, aner ikke om den lyder godt eller funnet noen tester/omtaler av den.

alfegutt

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.03.2015
Antall liker
1.753
Sted
Østfold
Jeg kjører aktiv drift med bass+ fullrange. Kjøpte nylig en NCore forsterker fra Audiophonics for bassene (opp til 250 hz), har en Sugden klasse A til fullrange som går fra 250hz og opp. Synes det fungerer bra, men tror ikke valg av forsterker er det mest kritiske i oppsettet, det ville gått fint med andre kombinasjoner også.

I

innspilt edderkopp

Gjest
jeg tenker mer på å gå for en hypex fusionamp 123 for mitt første aktivt system, og senere gå over til nanodigi og stereo effektforsterkere senere.
da blir min NAD c 298 til subbene.
er det noen som selger Audiophonics i norge?

M

MusicBear

Gjest
jeg tenker mer på å gå for en hypex fusionamp 123 for mitt første aktivt system, og senere gå over til nanodigi og stereo effektforsterkere senere.
da blir min NAD c 298 til subbene.
er det noen som selger Audiophonics i norge?
Hva er galt med Hypex sine Fusion-amper? For mye forvrengning? For lite effekt? For dyre? Annet?

S

Syncrolux

Gjest
Det eneste som er galt med Fusion-amp er softwaren som brukes for å sette de opp.
De tekniske dataene på de er veldig bra, og jeg kan bekrefte at det overhodet ikke er noe feil med lyden heller.

M

MusicBear

Gjest
Det eneste som er galt med Fusion-amp er softwaren som brukes for å sette de opp.
De tekniske dataene på de er veldig bra, og jeg kan bekrefte at det overhodet ikke er noe feil med lyden heller.
Jo, de kunne hatt bedre DSP & sånt hører jeg, men som forsterkere med aktive delefiltere, er de ikke bra nok til det i seg selv da?

I

innspilt edderkopp

Gjest
til mitt bruk så blir ikke plateforsterkerene montert i kabinettet, vet ikke hvor elegant løsning jeg finner på det problemet. men å ikke montere dem i kabinettet så løser jeg vel mye av mine bekymringer rundt de vanlige plateforsterker problemene.

Topp Bunn