effektforsterker?

jespereb

Medlem
Ble medlem
09.11.2015
Antall liker
0
Sted
østfold
Jeg har en Yamaha RX-V771 (perfekt til min bruk), men.... fronten svikter.
Jeg har 2 DALI ZENSOR 7 i front, ZENSOR 1 i surround og ZENSOR vokal i center. Stor fornøyd og alt er bra, men når jeg spiller høyt på film og spill, så svikter front høyttalerne vesentlig, men når jeg spiller musikk på stereo så spiller de meget bra, men mangler litt "trøkk", burde jeg da gå for en effektforsterker på frontene? dette vil vel minske suget på watt? eller er jeg helt på jordet?
Eventuelt hvilken er å anbefale?
(keep in mind, trangt budsjett)

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Antall liker
1.153
Torget vurderinger
2
Jeg har en Yamaha RX-V771 (perfekt til min bruk), men.... fronten svikter.
Jeg har 2 DALI ZENSOR 7 i front, ZENSOR 1 i surround og ZENSOR vokal i center. Stor fornøyd og alt er bra, men når jeg spiller høyt på film og spill, så svikter front høyttalerne vesentlig, men når jeg spiller musikk på stereo så spiller de meget bra, men mangler litt "trøkk", burde jeg da gå for en effektforsterker på frontene? dette vil vel minske suget på watt? eller er jeg helt på jordet?
Eventuelt hvilken er å anbefale?
(keep in mind, trangt budsjett)
Har du sub? I så fall burde jo den kunne avlaste receiveren en del med riktige innstillinger.

Ellers er det jo MYE effekt-trinn å velge mellom. Ønsker du å kjøpe nytt eller brukt?

jespereb

Medlem
Ble medlem
09.11.2015
Antall liker
0
Sted
østfold
får snart en DALI ef-9 (husker ikke helt). helst brukt, med mindre det er noe billig og bra nytt

Torolan

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.07.2010
Antall liker
1.153
Torget vurderinger
2
får snart en DALI ef-9 (husker ikke helt). helst brukt, med mindre det er noe billig og bra nytt
Da ville jeg kanskje tatt det litt med ro til jeg fikk sett hvordan det hele blir med en sub på plass.
Setter du alle ht til small , og setter x-over til f.eks 80 hz , så avlaster du receiveren en god del .
I tillegg så hjelper jo suben på i bassområdet , så jeg vil jo tro at behovet for effekt-trinn vil bli redusert...

Ellers ligger det f.eks Parasound A-23 på torger her ser jeg - dem er slett ikke dumme , og burde gi deg et løft.
Men du oppgir ikke hvor mye du er villig til å bruke , så da er det jo ikke så lett å anbefale heller..

Topp Bunn