Effektforsterker til proson dobbel 12"?

mEhE

Fersking
Ble medlem
24.04.2008
Antall liker
0
hei.
har en harman\kardon avr 245 men kunne gjerne hatt enda mer trøkk i høytalerene og tenkte og kjøpe meg effektforsterker til fronthøytaleren.
har 2stk proson dobble 10" bak og 2 stk Proson Stratego 212 RR
og en liten center høytaler og to små side høytalere.
+ proson 12" aktiv sub.
men legger ut speks på Proson Stratego 212 RR,da det er disse jeg vil ha mer trøkk ut av.

Tekniske spesifikasjoner:
Prinsipp: 3-veis bassrefleks.
Bass: 2*12 tommer
Mellomtone; 6 1/2 tommer
Diskant; 1 tommes superaudio dome montert i horn, ferrofluidkjølt
Impedanse: 4 ohm
Effekt: 400W
Følsomhet: 94dB SPL
Frekvensområde: 25Hz - 30KHz
Størrelse: 1190 * 380 * 400mm
Vekt: 39 kg per stk

men er en hau med forsterkere å velge mellom så vet ikke helt hva som er best kjøp? vil gjerne ha en forsterker som kan dra større høytalere sensere som feks CV cls 215..

her er noen av forsterkerene jeg vurderer:
http://www.tto-pro.no/catalog/product_info.php?cPath=45_22&products_id=477 kan denne brukes med h\k 245 avr, er jo ikke noen rca inngang? ser effektene på papiret ser bra ut,men til prisen så virket det for godt til og være sant?

http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo/forsterkere/nad_c272_effektforsterker_graa.htm
nad c272 har jeg lest mye bra om ,men denne blir vel for liten til og ha full kontroll på 2stk CV cls 215 ??

http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo/forsterkere/cerwin-vega_a15kw2_effektforsterker_svart.htm
ikke akkurat så fin å ha i stereobenken men leverer den nok trøkk?

hvilken forsterker andbefales?evt andre andbefalinger?
noen som kan fortelle meg hva som er forskjell på en "vanlig" forsterke og klasse A?

vil gi max 8000kr for forsterker,men gjerne mindre.

J

Jurassic

Gjest
Med det budsjettet du skisserer vil jeg anbefale deg å se etter en brukt effektforsterker av eldre årgang som f. eks Parasound HCA2200MK2, noe greier fra Adcom, Nakamichi PA7 o.l.
Kan hende du vokser fra f. eks en PA effekt før du aner.

De alternativene jeg har skissert klarer å dra høyttalerene dine til det fulle.

Velkommen skal du være.

mEhE

Fersking
Ble medlem
24.04.2008
Antall liker
0
takker, men hva er så galt med PA utenom viftelyder? er lydkvaliteten så mye dårligere eller noe?
var en del av den parasound forsterkeren du nevnte til salgs. men er litt skeptisk til og kjøpe brukt,er vel ikke akkurat billig og fikse om noe går galt?

T

timc

Gjest
Crown XTi-1000. Driver alt. Full kontroll og brukbar lydkvalitet. Ca 7000,-

PA forsterkere har ikke samme oppløsning og klang oppover i frekvens. På Proson og CV betyr det ikke så mye. Der skal det bare være gøy.

-Tim

K

kathrine

Gjest
timc skrev:
Crown XTi-1000. Driver alt. Full kontroll og brukbar lydkvalitet. Ca 7000,-

PA forsterkere har ikke samme oppløsning og klang oppover i frekvens. På Proson og CV betyr det ikke så mye. Der skal det bare være gøy.

-Tim
?
Njai, det er vel en sannhet med litt tvilsom modding ::)?
Hadde en Yamaha P-2500S ( PA ) til Kappaene, og den hadde mye større og detaljert lydbilde over absolutt hele linja ;D enn noe av det andre som har hvert i hylla!
Dog er det sikkert meget stor .ja kanskje til og med meget større forskjell på "PA" og "Hi-Fi" i deres lydsignatur så det gjelder her som ellers og bruke ditt personelige lydideal.
Ser du ville bruke en pen slump med penger, og da blir slumpen enda penere på bruktmarkedet! 8)
vh
S

Topp Bunn