ECP 1RIAA

JLmorten

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.07.2006
Antall liker
143
Lurer litt på denne RIAA`en til EC, har hørt litt tidligere at den ikke er verd pengene, men var mere verd pengene når den i sin tid kostet en del mindre.

Vel broderen jobber på EC så de har 1 stk igjen som jeg/han kan få kjøpe til 3750,- Ny selvsagt.
Han har holdt den av så jeg kan finne ut lit mere. Men lurer på om at til denne prisen er det bedre alternativ?
Smaken er som baken, men sånn generelt sett :p :p

utstyret den skal brukes med osv står det mere om her i en post jeg nylig hadde.
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,49119.0.html

JanOve

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.05.2005
Antall liker
79
Torget vurderinger
1
Hei
Har hatt ein slik sidan -95. Det er ein god RIAA, men eg meinar den ikkje er verdt den ordinære prisen som vert forlanga idag. 3750,- verkar å vere meir i gata den er verd.

Til info har eg skifta RIAA til ASR Mini Basis som faktisk idag er prisa under EC RIAA'en. ASR'en er vel igrunn betre på samtlige parametre.

Vonar dette var til litt hjelp.

mvh
Jan Ove

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Antall liker
3.513
Torget vurderinger
4
Tviler sterk på at du får noe som er bedre nytt til den prisen, og du kan oppgradere mye før den blir det svakeste leddet i anlegget ditt.
Med "lokal" tilgang på support så burde det være et bra og sikkert valg.

-Minutten

JLmorten

Overivrig entusiast
Ble medlem
28.07.2006
Antall liker
143
KJ skrev:
Merk: Electrocompaniets spec for forsterking i MM-modus er ikke konsistent - 38,4 dB vs 55X. 55X er 34,8 dB. 38,4 dB er 83X.
Betyr dette at eg får dårliggere Gain med denne en eg gjør med den som er innebygd i Onkyoen?? slik det er nå er ca 102db max eg klarte med ein rammstein skive på, og onkyoen på max... normalt sett høkt nokk med over 100db da, men blir det lavere Gain en dette blir det ikke aktuelt....

http://www.electrocompaniet.no/products/classic/preamp/ecp1.html

Med strøminngang på MC, så fungerer den vanligvis best med lavimpedant MC-PU typisk omkring 5-10 ohm.

mvh
KJ

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Antall liker
5.547
Torget vurderinger
1
Triangle VS Atoll skrev:
KJ skrev:
Merk: Electrocompaniets spec for forsterking i MM-modus er ikke konsistent - 38,4 dB vs 55X. 55X er 34,8 dB. 38,4 dB er 83X.
Betyr dette at eg får dårliggere Gain med denne en eg gjør med den som er innebygd i Onkyoen?? slik det er nå er ca 102db max eg klarte med ein rammstein skive på, og onkyoen på max... normalt sett høkt nokk med over 100db da, men blir det lavere Gain en dette blir det ikke aktuelt....
...
Jeg tipper at EC har 55X på MM-inngangen ift Onkyonet som jeg antar har 80X får du ca 3 dB lavere volum med en MM-PU. Dette er ikke dramatisk, men dersom 80X er litt knap så blir det ikke bedre med 55X.

mvh
KJ

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.185
Torget vurderinger
4
Skal en se på hele vinylriggen som en helhet kan det hende trådstarter vil få bedre lyd med å kjøpe en billigere riaa enn ECP og heller legge litt penger i en PU.

Norlenning

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.03.2007
Antall liker
598
Torget vurderinger
2
Ligger 2 stk ASR minibasis på børsen,mye mer fleksibel enn EC,antar den gruser EC også.Låter bra gjør den ihvertfall ;) Begge til ca den prisen som du får EC...

mvh Filip

Topp Bunn