EC og Doxa?

Alexander

Medlem
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
0
Hei!

Er det noen som har erfaring med EC preamp, sammen med doxa poweramp?
Det er snakk om en ec 4,6 sammen med to stk doxa 70 signature mk 2.

Hva tror dere om denne kombinasjonen?

Mvh
Alexander

nik

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.06.2002
Antall liker
13
Er det ikke slik at EC låter best ballansert tro? Det var i hvertfall min erfaring fra en EC-4 jeg hadde en gang. Og Doxa'n har vel kun rca. Men jeg kjenner ikke til EC-4,6 altså! Interessant dette med preamp til Doxa forresten, jeg har en Doxa 70se jeg har planer om å bruke i et anlegg. Noen som har erfaringer å dele ang. preamp til Doxa?

A

Affa

Gjest
Jeg tror det kan låte riktig så fint jeg. Mener å huske at mange har benyttet lignenede oppsett.

mikefish

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.01.2005
Antall liker
517
hei !

vel kanskje ikke så orginalt,men doxa har gode pre-amper selv.har brukt min 07mk2 se sammen med en tandberg 3036 låter slett ikke verst til å være såpass aldrende utstyr. kan du leve uten fj.kontroll så er doxa preampen fortreffelig

mvh s.

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
118
Har mange erfaringer med Doxa trinnet. Mine beste opplevelser med Doxa er nevnte forsterker i samspill med Audio Note M2 og EAR 864. Begge fungerer glimrende. Men så koster de litt da. Rørpre + doxa er tingen. IMHO

Lf

ELEL6200

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.08.2004
Antall liker
118
hei !

vel kanskje ikke så orginalt,men doxa har gode pre-amper selv.har brukt min 07mk2 se sammen med en tandberg 3036 låter slett ikke verst til å være såpass aldrende utstyr. kan du leve uten fj.kontroll så er doxa preampen fortreffelig

mvh s.
Jeg kunne ikke leve med Doxa preamp. Doxaèn viste helt nye sider etter forforsterker byttet. Først da forstod jeg hvor godt dette effektrinnet er.

Lf

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Antall liker
2
Kombinasjonen EC4.6 og Sig mkII har jeg tidligere brukt ca ett år. Høyttalerne var Patos 301 og Euforia.

I mine ører var EC og Doxa en heldig kombinasjon. EC sin fokus mot (nedre) mellomtone var ikke så dumt sammen med Doxa sin luftige og lette spillestil. Musikken presenteres i et stort rom, en har vel følelsen av å sitte et stykke bak i konsertsalen dersom en kan bruke den analogien. EC4.6 er ikke voldsomt dynamisk, på det området ble den grundig parkert av Hegel P4A og MF nu-Vista. Det koker som vanlig ned til smak og behag...

EC4.6 har jo enormt med tilkoblingsmuligheter, bl.a. "balansert" ut via RCA. To Signature mkII + 4.6 vil helt sikkert gi deg mye golyd' for pengene.

Olav_E

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.10.2006
Antall liker
1
Hei!

Har en Doxa 70 SE mkII modifisert av Lauvland. Har brukt en 07SE pre til den. Funket greit det.

Også jeg kan bekrefte at Doxa effekforsterkerne vokser ved å bli utfordret med gode forforsterkere. Nå mates den med en NLE 11/19 og trives meget godt med det!

Vapor

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.10.2002
Antall liker
201
Sted
Bergen
Jeg bruker Conrad-Johnson PV11 rør preamp til min 70 Signature og det er en helt fantastisk kombo!

I følge fra Ivar Løkken sin omtale av 70 Signature her på forumet så er EC 4.6 en god match:

Electrocompaniet 4.6 ble nestemann ut. Selv om dette i utgangspunktet kan høres ut som en merkelig kombinasjon fungerte det meget bra i mitt tilfelle. Detaljene kom tilbake, uten at det ble påtrengende eller lyst. EC-en har i tillegg en noe fyldig bunn og grunntonestruktur som kompenserer bra for Signatures slankhet i bassområdet. Jeg oppnådde gode resultater, men også andre løsninger bør prøves. Etter sigende er Signature og Conrad Johnsen PVA12 en "match made in heaven".

Hele omtalen her:
http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb3/YaBB.cgi/YaBB.cgi?board=bruk1;action=display;num=1058050913

André

Topp Bunn