EC DAC vs. Audio Note 1.1x

peltzman

Medlem
Ble medlem
28.10.2006
Antall liker
0
Hei,
er det noen som har en formening om hvilken av disse som vil låte best til mitt bruk: Skal bare brukes til å oppdatere lyden på dvd spilleren, da jeg har en del musikk der.

Liker den organiske mørke klangen på disse, men de oppsampler jo forskjellig, og det kan kanskje ha betydning i dvd formatets øyemed?

Er det ellers noen som har en, ihvertfall EC dac (mener jeg er safe), eller kjenner noen som kanskje har en for salg, ville jeg sette pris på tips. Trenger ikke være nyeste versjon til mitt bruk.

Har inne en annonse idag under "kjøpes", men er veldig i tvil om hvilken som passer best.

Hilsen Arne

e-post:
arvigmo@norgespost.no

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Veldig vanskelig å gi deg råd uten å vite hvaslags anlegg du skal bruke dac i. EC er nok enklere å få til, fordi AN 1.1x er ganske kilen både på kvaliteten på drivverket og plassering/underlag (Er faktisk nesten som en vinylrigg på dette punktet) 1.1x har mer av den lettflytende og oppløste mellomtonen, den mangefasetterte instrumentlyden og den avslappede musikaliteten som er så vanskelig å beskrive, mens EC nok går dypere og er litt mer rocka, om du vil. Det finnes forøvrig en Audio Note-vennetråd her inne, der finner du sikkert flere lytteintrykk av 1.1x.

Topp Bunn