Earthquake sub plateforsterker

M

MusicBear

Gjest
Noen som har brukt denne plateforsterkeren; Earthquake Plate IQ-600R?

Interessant også, om noen måtte ha erfaringer fra både denne amerikaneren og hollendernes nyere Hypex plateforsterkere?

Elmer

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.08.2009
Antall liker
3.255
Jeg har erfaring med Hypex FA 501 Fikk en til låns. Kortversjonen er. 10 på lyd, men HFD (Hypex Filter Design) programmet er for meg i andre enden av skalaen, når det gjelder brukervennlighet og logisk oppbygning. Holdt flere ganger på å hive f...skapet i skapet. Jeg betrakter slike ting som et verktøy på lik linje med en skiftenøkkel. Det skal være enkelt og intuitivt å ta i bruk. Ja, det fins , men i pro verdenen. Men det er haugevis av brukerere som er fornøyde med Hypex.

Det er mye lesestoff her fra både erfarne fjellfolk og .....: The New Hypex Fusion Plate amps - Page 97 - diyAudio

Jeg endte opp med denne litt enklere, for en enkel sjel som meg - plugg og spill. Den leverer saft så det holder med watt fra Ice Power, siste generasjon:

XTZ Sub Amp SA-1 ICE Edge Plateforsterker - Audio Import AS (surround.no)

Dr.E
1612133381853.png

Sist redigert:
M

MusicBear

Gjest
Denne XTZ forsterkeren, hvordan opplever du det lydmessige her opp mot Hypex ampen?

Elmer

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.08.2009
Antall liker
3.255
Skal være forsiktig med bastante konklusjoner da jeg ikke hadde de samtidig, slik at vi kunne ta en direkte sammenligning. Men jeg syntes ikke at jeg savnet noe med XTZ i forhold til Hypexen. Men hadde jeg kommet overens med mjukvaren te Hypex så hadde den blitt i førersetet for de lavere oktaver . Alikevel resultatet til slutt med svensk-dansken blei veldig bra, etter både min og andres oppfatning. En til frister.... . God bass er avhengighetsskapende !
Den brukes jo også i XTZ sine beste subwoofere (for musikk) og de har vel fått skryt etter hva jeg har sett.

Dr.E
1612156631005.png

M

MusicBear

Gjest
Skal være forsiktig med bastante konklusjoner da jeg ikke hadde de samtidig, slik at vi kunne ta en direkte sammenligning. Men jeg syntes ikke at jeg savnet noe med XTZ i forhold til Hypexen. Men hadde jeg kommet overens med mjukvaren te Hypex så hadde den blitt i førersetet for de lavere oktaver . Alikevel resultatet til slutt med svensk-dansken blei veldig bra, etter både min og andres oppfatning. En til frister.... . God bass er avhengighetsskapende !
Den brukes jo også i XTZ sine beste subwoofere (for musikk) og de har vel fått skryt etter hva jeg har sett.

Dr.E Vis vedlegget 694105
Denne XTZ forsterkeren, må ikke den mates kun via linjesignal?
Mener Hypex FA501 (som du nevnte) kan mates via høyttalerledningene, ikke alle som har separat for-/effektforsterker eller tilsvarende utganger - tenker jeg.

Elmer

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.08.2009
Antall liker
3.255
Jau, den har kun lavnivå linje inngang. RCA (L+R) + XLR ("mono").

Dr.E

1612178115118.png

Topp Bunn