Earmax(Brocksieper) problemer!?

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
529
Torget vurderinger
15
Hei og god sommer.

Har nylig kjøpt meg ein 6 år gml Earmax (Brocksieper) headamp på bruktmarkedet,men da den blei koblet opp så meldte deg seg problemer.
Den tåler ikkje volum,då den begynner å forvrenge og spiller grøtete/skurrete. På veldig lavt(for lavt) volum så låter den greit.
Headsetene er BD DT770 80omh og AKG K701 og det er det samme problemet på begge to.

Denne Brocksieper,n (for det er kun det som står på den) kjenner eg ikkje til frå før,men tok ein sjangs.

Det eine røret er eit RSD(?) ecc81 og dei to ecc88(trur eg) har ein orange logo,men er ikkje god å tyde. Kan prøve med bilder.

Er det noken som har eit godt råd her? Er den dårlig match med nine htelefoner? Strømmforsyninga dårleg?

Mvh
TAF

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.040
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Er det de riktige rørene som står i?
Jeg kjenner ikke denne forsterkeren, men jeg opplevde dette du beskriver da jeg tuberollet på min og jeg brukte "feil" driverør.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Oh, dear.

Det henger sammen slik:

Brocksieper (EARMAX) SPEC: 200 ohm til 2000ohm utgaven som du da altså har, tåler ikke under 200ohms...
Det er en annen variant som heter EARMAX Pro; Denne kan ta ifra 25 ohm til 1000ohms headsett.

Jeg tror det kan være dette som skjer hos deg. Du har rett og slett kjøpt deg 200-2000ohms varianten.
Følgelig vil den ikke like å drive et headsett med 80 ohm!!! (AKG har 62 ohm...)

Ok.. vi lister kompatibilitet her med en gang...

Earmax (den originale) 200 - 2000 ohm / Earmax Anniversary(En nyere utgave med større psu bl.a) 200 - 2000ohms.
Earmax Pro 25 - 1000 ohm.
Earmax Silver edition 25 - 1000 ohm
Earmax Pro II (vet ikke enda, men tror denne også har 25 - 1000ohms)

Jeg tror du må bytte headsett. Men, det kan være at røra helt har begynt å ta kvelden også da..
Men siden den funker bra på lavt volum tror jeg det er att headsetta er for tungdrevne.

Du kunne teste med ett headsett som du vet er oppi en 3-600 ohms fra f.eks Sennheiser å se om de drives bra.
Kanskje du klarer å få lånt deg eller noe så du får testa. Så finner du iallefall ut om det er som jeg sier..

Earmax sliter utrolig lite på røra, det er iallefall min erfaring med dette. Og 6 år... mja, det skal ikke være
noe nevneverdig slitasje enda iallefall, den skal være i fin form enda.

Jeg har en Earmax Pro som driver ett 32 ohms Grado headset bra.

mvh

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
529
Torget vurderinger
15
Takker så mykje for oppklaringen Imperial :)

Har lagt den ut for salg igjen,så får eg sjå etter ein ny. ;)

Mvh
TAF

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
605
Torget vurderinger
1
Jeg ville dobbeltsjekket før jeg la den ut for salg. Generelt er lavimpedante headset mer lettdrevne. Man skal huske på at Earmax Pro er beregnet for å drive høy-impedante headset som den originale Earmax ikke klarte å drive i tilstrekkelig grad. Utifra tallene til Imperial, skulle man tro det motsatte..

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Man, you're on to something... og selvsagt, det var også en av grunnene til at Pro utgaven ble skapt.
Dog... lavere impedanse på ett headsett en head-ampen er laget for, spesiellt med otl krets, det funker
bare ikke så bra hvordan man ser eller vender på det.

Live life to the max = Her selges de sammen gitt!
Min kombo av da Grado RS-2 og Earmax pro er 7db lavere gain på, men det blir bra lyd alikevell.
Jeg vil nok tro at AKG blir enda bedre, ikraft av sin da 105db rating blir det iallefall mer smekk og trykk, og jeg kan tenke meg att oppfattet støygulv blir noe bedret også.
Aiiight! ;)

Noe som er viktig å huske på med EARMAX er at lyden er så utrolig ren, at man må huske på at renere lyd
høres ikke så høy ut som forvrengt lyd... du spiller antakeligvis høyere enn du tror!!!
Pass på øra!

mvh

TAF

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.06.2006
Antall liker
529
Torget vurderinger
15
Må få prøvd å bytte vekk denne Earmaxen i ein Pro utgave eller selge og kjøpe nytt.
Kven selger/importerer Earmax til Norge/norden?

Grattulerer med dagen foresten. :)

Mvh
TAF

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
da har den gamle earmaxen til taf tatt turen til meg.

den spiller litt grøtete selv på på et par porta pro når volumet skrus opp, så jeg må nok handle inn et par nye ecc86-rør og prøve meg frem.

hadde igrunnen tenkt å bruke den til å drive aktive pc-høyttalere på kontoret.

ikke at jeg har noen alvorlige planer om å bruke den som preamp hjemme, men må bare spørre de teknisk kyndige: hvordan ville det fungert hvis jeg koblet den foran et rørtrinn med noenlunde normale spesifikasjoner?

Topp Bunn