Dynavector 505 eller 507 mk II

unison

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2004
Antall liker
64
Sted
Otta
Torget vurderinger
1
Jeg har et Avid Acutus driverk og vurderer og kjøpe en Dynavector 505 eller 507 mk II og sette på dette driverket.

Hvike av disse to armene bør jeg gå for?

Hvilken arm av disse to vil passe dette driverket best?

Jeg har hørt at 505 armen er bedre enn 507, kan dette stemme?

svingen68

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2008
Antall liker
35
Torget vurderinger
1
Jeg har aldri hørt 505 armen, men Fosse her på sentralen har Avid Acutus og 507 MKII, det er ihvertfall en kombinasjon som låter sinnsykt bra ;D

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.208
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
Etter den kulørte presse...skal 507 være adskillig bedre enn 505. Og en SME V knuser begge...

Arne K

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.039
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
svingen68 skrev:
Jeg har aldri hørt 505 armen, men Fosse her på sentralen har Avid Acutus og 507 MKII, det er ihvertfall en kombinasjon som låter sinnsykt bra ;D
Det er vel nettopp den spilleren unison nå sitter med hjemme- regner med at de også har tatt en prat om armer til denne spilleren. :)
Men greit å få luftet spørsmålene også her ute på nett.
Jeg har kun hørt 507 armen på denne spilleren.

unison

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2004
Antall liker
64
Sted
Otta
Torget vurderinger
1
Cobra2 skrev:
Etter den kulørte presse...skal 507 være adskillig bedre enn 505. Og en SME V knuser begge...

Arne K
Ok, har du selv hørt at Sme v knuser begge?

Jeg snakket med en som vet en hel del om vinyl og som selger hifi, han hadde hverken dynavektor eller sme v arm og selge meg.
Han sa at begge dynavector armene knuser sme v, mens den gammle dyna. 505 var best av de to dynavector armene?

Jeg syntes at dynavektor 507 låt fremdragende på Avid Acutus spilleren, men det gjør sikkert sme v også. Selv om jeg tester med min sme v arm på Avid spilleren så blir det ikke riktig likevel da jeg ikke har samme puen som satt på dynavector 507 armen jeg hørte.

Er de såpass bra alle de tre armene at det er smak og behag som bestemmer kansje?

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Cobra2 skrev:

Arne K
Hei Cobra , her er du uten på relativt tynn is !

SME V er eb bra arm , men det er sannelig dynavector armene og , men at dynavector arm på acutus er velspillende , kan jeg skrive under på , etter mange timer hos Fosse , med denne komboen.

jeg tror ikke ordet "knuser" har noe i denne sammenhengen å gjøre , rett og slett....vi snakker her om noe av det beste verden har å by på av tonearmer , i klassen betalbar uten banklån ( for de fleste) , Hvorfor ikke montere armen snarest unison , du må jo prøve....Personlig syntes jeg at dynavector-armene er flotte , vær klar over at 505 armen finnes med /og uten armlift....og har jeg forstått det rett , er 507 mkII som fosse har , med lift....

505 fåes både i sort og sølv......slenger med ett bilde...

Vedlegg

LPA

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2003
Antall liker
5
Jeg er så heldig at jeg har en DV505 i god stand, men dessverre har drivverket avgått ved døden. :( Det er et gammelt JBE verk i (tror jeg)lava som ble kjøpt på 80-tallet en gang. Det er basert på en Technics-motor.

Noen forslag til nytt drivverk?

LPA

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei Rudi , kan du dele din erfaring med oss...?

Espen

unison

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.08.2004
Antall liker
64
Sted
Otta
Torget vurderinger
1
Rudi skrev:
Nei, fordi jeg ønsker ikke og bli dratt inn i en laaaaaaaang diskusjon, men jeg sier det slik: hvis folk virkelig har hørt alle disse 3 armene på en Avid Acutus og de ikke klarer og plukke ut en vinner etter 5 minutter lytting på hver av de, så burde de enten seriøst kjøpe seg en haug med Q-tipps eller velge en annen hobby. Synergi effekten mellom spiller og 1 av armene går ringer rundt de andre.
Ok ut i fra det du sier så er nok Sme v vinneren, det er vel ikke så stor forskjell på de to dynavector armene vil jeg tro!

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.208
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
LES hva jeg skrev..: Etter den kulørte presse = What Hi-Fi m/fler
8)

Arne K

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.792
Torget vurderinger
4
Nu har jeg desverre aldri hørt ei Dynavector arm.
Men kjøpte ei SME V for noen måneder siden.
Den arma slutter aldri å imponere meg.
Ei voldsom oppgradering fra 309 som jeg hadde før.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.860
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Utmerkar armar, både DV og SME., heilt i toppklasse. Kva for ein som er "best", er naturlegvis eit spørsmål om kva du skal bruke av pickup, drivverk og anlegg elles.
Brukar du t.d. ein av DV sine toppmodellar, er det kjempematch med 507. I den grad det er mogleg, ville eg prøvd å høyre aktuelle kombinasjonar før eg evt. måtte lande på eit av alternativa. Eg har aldri fått gjere direke A/B-samanlikng mellom fleire av desse tre armane, så det vil uansett vere uråd å kåre ein av dei som "suveren"

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Uansett flotte armer dette her , kun hørt avid acutus med 507 og xv1-s/benz ref3( sistnevnte låt ikke veldig imponerende) det var forøvrig min pickup!

du har sme/ og acutus......spill litt på dette , og se etterhvert.....

507mkII er min favoritt-arm utseendesmessig.....og den låter vanvittig bra med dv pu en jeg har hørt med....rett og slett.

ES

Topp Bunn