DYNAMIC1 sitt popanlegg

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
2

Oppsettet slik det var rundt juletider

Pre amp DpC1b

DPA1 Gromguten........

Dp Dac 800

Dynabel Euforia

Supra stikk+dp nettstøyfilter...Helt nederst viser høgtaler kabelen Mundorf Silver/Gold solid core høyttalerkabel.

dp logo

Det begynte med en sofalur der jeg fikk en vision om hvordan og hvor lang tid
koste hva det måtte...Dengang var kona sjef over stua op potteplanter dekket hele poppen..Duverden så mye mikk makk til og begynne med,Først ommøblering der kona nesten måtte gå. ;D
Også serlig med strømmen.Virket som dette ble mer og mer avgjørende etter hvert komponentene ble skiftet ut.Faktisk helt avgjørende med Skermet kabel og feritter virket som tusen..(Sikkert mye og ta tak i senere)
Romdemping var også en stor utfordring og føler jeg er innenfor en rimelig løsning

Den siste løft var 16 amp egen kurs og dette ga en større klang/vidde samt mer kontante slag.

Jeg har byttet ut alt untatt dynabelene.Dette tok ca 1 år.Med konsulent hjelp
Ingen ringere enn Frode Steen (utviklingen av dynaBel høyttalere)
Samt gode tips fra L.Erntsen.T.Andrevik.audiofil.no_Osv.

Før denne oppgraderingen kunne jeg knapt spille med noe volum uten og konsumere mengder med xo..

Til en forandring i dag kan jeg med god toleranse spille 90+dB på det meste av musikk uten ørene sliter.Utroligt dynamisk kraftfullt og meget troverdig lyd bilde..
(Selvskryt)Jeg har ikke hørt bedre oppsett enda...Men for all del verden er stor Og folk har mye bra og bedre utstyr rundt omkring....

Oppsett

Dynabel Euforia ferdigbygg
Dp A1
Dp C1b
Driverk:Denon S10 mkII
Dp dac 800

Kabling:
Mundorf XLR 1,0m - 1,0mm DIY Signalkabel X 2
Høyttalerkabel - Mundorf Silver/Gold, 2m M/WBT-0660 Spader med 6,4mm 2 par

Strøm:
16A Egen kurs
Supra Strømfordeler MD06-EU/SP - 6 veis
Supra LoRad EU Gold 2,5mm2 Nettkabel 1,5m
Dp Nettfilter 20A

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
796
Torget vurderinger
5
Ser bra ut dette, låter sikkert bra også. :)

Har du planer om å oppgradere amp til S-versjon?
Er DACen tweaket? Hva er i så fall gjort?

Hva er i dine ører svakhetene til oppsettet og hvilken musikk passer mer og mindre i forhold til anleggets egenskaper?

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.924
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
Virkelig et flott annlegg du har her, hvordan fungerer elefanten som bassfelle? :p

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
2
Holmium skrev:
Ser bra ut dette, låter sikkert bra også. :)

Har du planer om å oppgradere amp til S-versjon?
Er DACen tweaket? Hva er i så fall gjort?

Hva er i dine ører svakhetene til oppsettet og hvilken musikk passer mer og mindre i forhold til anleggets egenskaper?
Takker!

Umiddeltbart etter innkjøp av A1 var jeg bestemt på og oppgradere snarest råd.Men jeg føler jeg har mye glede ennå før siste steget.Jeg forstod det slig at S1 ville bli noe helt annerledes.....så jeg har dette i bakhand..

Dac`en er ikke mulig og modde og er svakheten her føler jeg...helt klart.Men den har en mulighet til og gaine ned mest av alle dac`er forstod jeg,og som vi ser ble denne bare produsert i vel 1 år....

På siste spørsmål er jeg imponert over anvendelsen Jeg kan ikke si jeg har hørt noe musikk som ikke låter bra ennå.

Og Selvfølgeligt har dette med innspillinger og si også.Men jeg har økt musikk kategorien til alt som er laget,altså ingen begrensning her.Klassisk musik var et problem og lytte til før men nå er det utroligt spennende og får ikke nok.Tidligere var Jass feigt men nå får jeg ikke nok der heller.

Svakheter må være ofte mye Detaljer fra opptak der papir flyttes folk hoster og trakking på pedaler til tangentinstrumenter er ofte fremtredende..

Mvh

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
2
Necroth skrev:
Virkelig et flott annlegg du har her, hvordan fungerer elefanten som bassfelle? :p
Den funker i allefall !og så blir kona sååå fornøyd :D

Geir_H

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2005
Antall liker
77
Kjempefint anlegg du har.
Var noe kjent med høytalerene du har, ligner på dei eg har.
Kan det være av same merke montro ?;D ;D ;D ;D

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
2
Geir_H skrev:
Kjempefint anlegg du har.
Var noe kjent med høytalerene du har, ligner på dei eg har.
Kan det være av same merke montro ?;D ;D ;D ;D

Det var de som slo meg og med en gang jeg så dine... ;D ;D ;D ;D

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
2
Foresten Geir!

Er dine db kjøpt som ferdig bygd.om da hvilken internkabel du har montert?

Geir_H

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2005
Antall liker
77
Høytalerene er kjøpt ferdige ja.
Intern kabling er Kimber´s 4TC.

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
2
Å fytterakkern nå ble jeg misunnelig..... :mad:

Geir_H

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2005
Antall liker
77
Det er vell stor sansynlighet for at du har kjøpt dine høytalere før meg, og fått den utgaven hvor dei brukte kablene av den flate typen.
Husker ikke navnet på den kabelen.

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
2
Helt korrekt geir. Da ville dine HT være kjøpt Ganske nyligt,et år eller 2.
Det er noe flatliner greier som er her hos meg ja.
4Tc ble en forbedring i mellomtone og totalen mere åpen samt enklere og montere.

Kjører du med Biwiring ? Jeg fikk laga meg noe flotte hubber med banan og 4TC hos gutta på eltek...

Jeg hadde/har en plan om og bytte innvendig terminering selv....da med Mundorf Silver/Gold,to teflonisolerte massive ledere av sølv/gull. Diameteren er 1.5mm og gir et lederareal på 2 x 1.77mm2.Samme som ht kablene.

Men dette er jo flere dagers arbeid forsto jeg.Lurer på om det ikke var 11.5m pr HT.

Eller kjøper jeg kansje et par nye Euforia med denne kablingen i fugleøyelønn.

Egen erfaring
Før jeg byttet forsterkere Var jeg helt frelst i kimber kable...
Jeg sleit med en gang på lydbildet med kimberkablene etter oppgraderingen
( MonocleX/Hero Timber/silver streak.) og Alle måtte helt vekk.
Fikk aldri testa KIMBER Select serien da...

Geir_H

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2005
Antall liker
77
Kjører ikke biwiring, har dei kopla opp på same måten som du.
Har veldig lyst å gå for Kimber Bifocal-XL, så hadde eg sluppet hubbene.
Kimber kablene treng lang innspillingstid, særlig Select serien.
Høytalerene mine er nesten 2år.

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
Bytte av internakbling tar en kjapp lørdag formiddag og bytte av kndiser tar ikke mer enn 2-3 min pr stk. lodde ut den gamle og inn med den nye.

Dette fikser du!

Er forøvrik helt enig med deg i at du bør ha samme type kabling hele veien. men det er ikke sikkert at jo dyrere den er jo bedre er den.

Mvh McLaren

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.789
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hei!

Flott oppsett...også et veldig bra merke da! ;D ;D

Hvorfor har du ikke plassert DACen oppe med drivverket og preampen nede...da kunne du kortet ned kabelstrekken litt...?

Lurer selv på å oppgradere til A1S versjon. I ditt tilfelle ville jeg også prøvd å doble opp med 2 A1. Gjorde det selv på mine høytalere og det gav et merkabart løft - og Euforia er vel ikke akkurat en lettdrevne høytaler.

Ellers ville jeg nok ikke lagt så mye vekt på dette med interkablingene - da jeg skiftet delefitler i mine Avanti III valgte jeg rett og slett en solid core sølvkabel - enkelt og greit!

Mvh
OMF

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
2
OMF skrev:
Hei!

Flott oppsett...også et veldig bra merke da! ;D ;D

Hvorfor har du ikke plassert DACen oppe med drivverket og preampen nede...da kunne du kortet ned kabelstrekken litt...?

Mvh
OMF
takker for det OMF

Jeg måtte flytte preampen ned da jeg laget siste signalkabel...bestilte en meter med løse tråder og etter all tvinning og surring ble di bare 85cm ferdig.En annen ting jeg leste meg til var at preampen ikke har godt av og stå nærme driverk dac etc..

2 stk A1 hadde vert veldig morro og testet...men så er det dette med kona da...

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
2
McLaren skrev:
Bytte av internakbling tar en kjapp lørdag formiddag og bytte av kndiser tar ikke mer enn 2-3 min pr stk. lodde ut den gamle og inn med den nye.
Mvh McLaren
Det har du sikkert rett i McLaren....
men så er det dette med uprøvde ting som alltid tar sååå mye lengre tid enn planlagt
jeg har oppsett av en lydvegg i friskt minne..har ikke spikkra opp listene ennå ;D ;D

Mvh

B

break_out

Gjest
Ser ikke ut som du mangler noe heller... eller hvor har du vinyl spilleren plassert? ;)

Vinyl eller ikke, det spiller sikkert fletta av mye det oppsettet.

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
2
break_out skrev:
Ser ikke ut som du mangler noe heller... eller hvor har du vinyl spilleren plassert? ;)

Joda det mangler det vigtigste i hele oppsettet og du så det med en gang.....
Gamle riggen ble rundt 20 år og jeg var lei av egen resonans og tilgangen på ny musikk stoppet ligsom opp.Solgte hele ruklet pakket ned alle lp platene for 5 - 10 år tenkte jeg.Jeg krøyp til korset julen 05 og kjøpe min første cd spiller ever

snodigt
Det virker best med cd på musikk som er mindre kjent eller ukjent.Det som jeg har på vinyl føles ikke helt rekti i øra fremført på cd.
Og verst av alt har lyden aldri vært bedre enn nå.

Så jeg sikkler etter en stor og tungt sak + en masse mc`er og riaa

Den der til Nazareth går vel slik Dream on

Mvh

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
pks skrev:
Hva med 2 koner også? ;D

PK
Vær forsiktig. Dere vet vel hva straffen for bigami er? -To svigermødre! :eek: :eek: :eek:

Geir_H

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2005
Antall liker
77
Ja, og tenk på hva som skjer når en må skjiles fra begge, og dei sikker av med hver sin høytaler. ;D ;D ;D

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
2
Oki då ! jeg skal tenke på det.tar di hver sin kjøpes det nye banna beint ;D ;D ;D

Mvh

B

break_out

Gjest
DYNAMIC1 skrev:
break_out skrev:

Joda det mangler det vigtigste i hele oppsettet og du så det med en gang.....
Gamle riggen ble rundt 20 år og jeg var lei av egen resonans og tilgangen på ny musikk stoppet ligsom opp.Solgte hele ruklet pakket ned alle lp platene for 5 - 10 år tenkte jeg.Jeg krøyp til korset julen 05 og kjøpe min første cd spiller ever

snodigt
Det virker best med cd på musikk som er mindre kjent eller ukjent.Det som jeg har på vinyl føles ikke helt rekti i øra fremført på cd.
Og verst av alt har lyden aldri vært bedre enn nå.

Så jeg sikkler etter en stor og tungt sak + en masse mc`er og riaa

Den der til Nazareth går vel slik Dream on

Mvh
Ikke så smart å legge før "Quote", men nå er det lettere å se hva jeg skriver ;)

Virker på meg som du allerede er langt kommet i prosessen til anskaffelse av vinylantaster. Men kan forstå dilemmaet med å måtte anskaffe noe som står i stil med resten. Det blir seriøse £££ spiller som må på banen..

Geir_H

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2005
Antall liker
77
Ikke så galt da at det ikke er godt for noe. ;D

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
2
break_out skrev:
Virker på meg som du allerede er langt kommet i prosessen til anskaffelse av vinylantaster. Men kan forstå dilemmaet med å måtte anskaffe noe som står i stil med resten. Det blir seriøse £££ spiller som må på banen..
Egentligt har jeg ikke funnet noen favoritt helt enda.Men tung tallerken og kansje best bestå av akrylmed flytende oppheng er et must, også sepperat motor,
helst en arm med utskiftbart head shell .Det eneste sikkre er riaa den må bare bli dp sin DPR 2.2

Men aller mest ønskes denne legenden

Mvh

B

break_out

Gjest
DYNAMIC1 skrev:
break_out skrev:
Egentligt har jeg ikke funnet noen favoritt helt enda.Men tung tallerken og kansje best bestå av akrylmed flytende oppheng er et must, også sepperat motor,
helst en arm med utskiftbart head shell .Det eneste sikkre er riaa den må bare bli dp sin DPR 2.2

Men aller mest ønskes denne legenden

Mvh
Ja det der var en kraftig kar, du får satse på en lav kilopris.. Finnes mye fint der ute, jeg for min del har gjort mitt valg og hun heter Linn.

Ser at det dukker opp bra brukte saker i ny og ne, kan være du blir heldig?

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
2
Linn spillere kjenner jeg litt til fra før og helt klart et produkt i toppklasse...

Følger med brukten litt da ! break_out.

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
2
Bilde av Terminal med spesifikkasjoner på Euforia.

Se denne pistrete høgtalerkabelen.Men jeg kan love skinnet bedrar og vil tørre og påstå Ulv i fåreklær

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
Hva annet har sammenliknet den med?

McLaren

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
hvilke andre likt prisede høytalere har du prøvd den med?

Og hvofor bruker du spader ved tilkobling og Kimber 4 TC som jumpere og ikke samme kabel som ellers?

McLaren

Topp Bunn