Dybendahl en inkompetent dustemikkel

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Djupedal (Dybendahl før han endret skrivemåte) nok en gang. For en håpløs og aarogant dust. At Stolten gidder å puffe ham i posisjon nok en gang, er en tragedie. Spesielt for folk i Agder.

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
BBking skrev:
Djupedal (Dybendahl før han endret skrivemåte) nok en gang. For en håpløs og aarogant dust. At Stolten gidder å puffe ham i posisjon nok en gang, er en tragedie. Spesielt for folk i Agder.
Statsministeren er og blir en nikkedokke/pappegøye/sønn av far sin, you name it :-\
Blomster Finn for president!

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
31.915
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Heter han egentlig Dybendahl?

;D ;D ;D

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Dæven, hadde jeg hatt Dybendahl til etternavn ville jeg nok IKKE endret det til Djupedal...men det er nå bare meg... ;D ;D

Vitner om en ikke helt oppegående vurderingsevne...

cox

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.08.2003
Antall liker
371
Sted
Nesodden
Torget vurderinger
2
Jeg er ikke en SV-velger og vil aldri bli det, men her må jeg ta Djupedal litt i forsvar. Så vidt meg bekjent har han alltid hett Djupedal, og hvis noen forfedre av han byttet etternavn, så kan han vel ikke lastes for det.

At fylkesmannsaken er uheldig håndtert er jeg helt enig i. De er et svært dårlig politisk håndverk av Grande Røis og Stoltenberg og lukter lang vei av kameraderi. Djupedal spurte sine foresatte om han ble tilsatt på grunn av kvalifikasjonene og ikke på grunn av "vennetjenester" og hadde tillit til Grande Røis, fy til henne.

Djupedal er for øvrig en hyggelig fyr og jeg har tatt en del øller med han, svært trivelig. Politikken er vi ikke helt enig i, men det greier vi å legge bak oss.

S

Slubbert

Gjest
I AP og arbeiderbevegelsen er det ene og alene nepotismen som råder, den styres av adelsfamilier og gudfedre, et strengt politisk makthierarki som tatt rett ut av Sopranos (Stoltenbergs favorittserie). Hvis von Dybendahl var blind for denne realiteten er det enten fordi han bevisst lukket øynene eller fordi han er usannsynlig naiv.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.884
Jeg er kjempefornøyd med at han fikk seg jobb på sørlandet, så slipper vi å ha ham rekende her i trøndelagen...

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
BBking skrev:
Men han kjennte åpenbart de rette folka! (you scratch my back...)

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Litt kameraderi ja. Nok en rød-grønn blemme.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.929
Torget vurderinger
0
Enig med Cox. Han er helt på bærtur politisk men fyren er faktisk veldig trivelig. Har snakket med ham noen ganger.

Det gjelder foresten min "lokale" tingmann også. Enig med ham i en del av politikken, og han er en hyggelig fyr. Dog stiller han med "litt" handicap når det gjelder sosial inteligens. Ikke noe sjakktrekk å kjøre med promille lørdag formiddag!

Men disse tingmennene skal vistnok speile et snitt av befolkningen, så da er jo fyllekjørerne representert denne perioden. ;)

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Btw. Spiralis: ble det levering til jul? ;D

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
309
BT skrev:
Jeg er kjempefornøyd med at han fikk seg jobb på sørlandet, så slipper vi å ha ham rekende her i trøndelagen...

Ville bare gjenteik dæt! ;)

Han uttalte i våres avis at det ville bli et "close race", men at han ville vinne, og at dette var en helt åpen prosess! Han har aldri vært ønsket i trøndelagen nord, det vet alle, muligens med ett unntak.....

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.929
Torget vurderinger
0
LydMekk skrev:
Nei ! :'( :'( :'( :'(

Jeg ble rammet av finanskrisen og et stygt fallende nybilsalg. :eek:

Bilen ble produsert helt etter planen og forlot fabrikken i henhold til skjema, den kom til Bremen på skarp rute men så ble det stopp. På grunn av at det selges så få nye biler for tiden går ikke bilfraktebåtene like ofte som før. De vil vel gjerne fylle dem opp!? Så bilen kom til Oslo nå i helgen som var. Møller skal klargjøre bilen og installere masse ekstrautstyr i tillegg til det som er fabrikkinstallert. Så tett opp mot jul var det jo bare umulig å hente den, selv om Møller faktisk var villige til å sette folk på overtid for å gjøre den ferdig. Det er faktisk mer fristende å feire jul hjemme og ikke rekende etter landeveien. Hovedsaken er dog at den kom inn i landet og blir registrert før Tante Kristins nye avgifter slår til. Jeg og fruen blir å reise til Oslo 2. januar, og så henter vi bilen lørdag 3 januar. Regner med å ta det med ro nordover og hilse på venner på turen slik at ankomst hjemme blir 6 januar. Må kose seg så lenge det er "nybil" :D . Vet ikke hvor lang tid det tar, men "nybilstatusen" går vel over etter en tid. ::)

Bols

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.05.2007
Antall liker
15
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Spiralis skrev:
LydMekk skrev:

Bilen ble produsert helt etter planen og forlot fabrikken i henhold til skjema, den kom til Bremen på skarp rute men så ble det stopp. På grunn av at det selges så få nye biler for tiden går ikke bilfraktebåtene like ofte som før. De vil vel gjerne fylle dem opp!? Så bilen kom til Oslo nå i helgen som var. Møller skal klargjøre bilen og installere masse ekstrautstyr i tillegg til det som er fabrikkinstallert. Så tett opp mot jul var det jo bare umulig å hente den, selv om Møller faktisk var villige til å sette folk på overtid for å gjøre den ferdig. Det er faktisk mer fristende å feire jul hjemme og ikke rekende etter landeveien. Hovedsaken er dog at den kom inn i landet og blir registrert før Tante Kristins nye avgifter slår til. Jeg og fruen blir å reise til Oslo 2. januar, og så henter vi bilen lørdag 3 januar. Regner med å ta det med ro nordover og hilse på venner på turen slik at ankomst hjemme blir 6 januar. Må kose seg så lenge det er "nybil" :D . Vet ikke hvor lang tid det tar, men "nybilstatusen" går vel over etter en tid. ::)
Tidenes off topic? Kanskje greit?- for dette er en av de verste trådene jeg har lest i forumets historie. Så mye usakligheter at jeg ikke kan la være å håpe på at det blir slettet.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Spiralis skrev:
LydMekk skrev:

Hvor mye sparer du på dette?
Vi gjør motsatt, registrerer over nyttår, ble anbefalt dette med tanke på salg om noen år, mange henger seg opp i reg. år.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.929
Torget vurderinger
0
Komponenten skrev:
Vi gjør motsatt, registrerer over nyttår, ble anbefalt dette med tanke på salg om noen år, mange henger seg opp i reg. år.
Nå har jeg tilgode å selge en eneste bil, så jeg kommer nok til å beholde denne også en god stund. Verdi ved videresalg er kun en akademisk øvelse. ;D

Det ble antydet en økning på minst 25.000,- Bilen er stor, stor motor og noe mer enn 120g CO2. I tillegg kommer en raskt fallende krone mot Euro, så hva en slik bil vil koste på den andre siden av nyttår er ikke godt å si?! ::)

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Spiralis skrev:
Komponenten skrev:
Nå har jeg tilgode å selge en eneste bil, så jeg kommer nok til å beholde denne også en god stund. Verdi ved videresalg er kun en akademisk øvelse. ;D

Det ble antydet en økning på minst 25.000,- Bilen er stor, stor motor og noe mer enn 120g CO2. I tillegg kommer en raskt fallende krone mot Euro, så hva en slik bil vil koste på den andre siden av nyttår er ikke godt å si?! ::)
Ok, da så. Bilforhandleren "vår" antydet en forskjell ved privat salg på 10-15 000 avhengig av om det var 2008 eller 2009 modell om noen år, og forskjell i avgift tror jeg er ca 1500.

Men så lenge man allerede har skrevet kontrakt i norske kroner bør ikke euro/krone ha noe å si vel?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.929
Torget vurderinger
0
Komponenten skrev:
Ok, da så. Bilforhandleren "vår" antydet en forskjell ved privat salg på 10-15 000 avhengig av om det var 2008 eller 2009 modell om noen år, og forskjell i avgift tror jeg er ca 1500.

Men så lenge man allerede har skrevet kontrakt i norske kroner bør ikke euro/krone ha noe å si vel?
Nå hadde jeg tegnet kontrakt med spesifisert levering i 2008 for å unngå avgiftsøkningen. Senere levering vil formelt sett innebære kontraktsbrudd, for begge parter. Det er jo et sprøsmål om hvor lenge fanbrikken vil selge biler i NOK til gammel Eurokurs? Risikoen for betydelg dyrere bil i 2009 er for min del så absolutt tilstede. Om en bruktbilkjøper legger noe vekt på om bilen er registrert 29.12.2008 istedet for 03.01.2009 og mener de dagene skal spille noen rolle, så må han så gjerne gjøre det. Bilen er uansett produsert i 2008 og sett fra fabrikken som en 2009 modell. Og det finnes nok flere kjøpere som ser mere på bilens tilstand enn på reg.dato. Forøvrig er alle Superb II 2009 modeller, det er den første årsmodellen av denne biltypen. 2008 modellen heter Superb I, og er i virkeliheten en Superb 2 mens min er en Superb 3. ::) ???

Topp Bunn