Dyr, jakt, våpen og fiske Dvergpinscher med overaktiv blærefunksjon

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Innlegg
4.992
Antall liker
1.935
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
Fikk tak i en 7 år gammel dvergpinscher i sommer, og den siste måneden. har livet til denne krabaten stort sett bestått av to ting.

Drikke vann -> ut å tisse -> drikke vann ->ut å tisse. Det sier seg selv at det har vært "endel" uhell i stua, men nå den siste tiden er det så ille hvis han ikke skal være i buret 24/7 så kan bare en være med ungene for den andre må være og passe hunden så det ikke blir tissing inne igjen.

Han blir godt luftet minimum 3 ganger pr dag + en lang tur på 30-60 minutter avhengig av utetemperatur. Han kan komme inn fra langtur, drikke en bolle vann for så å tisse på gulvet i løpet av 30 minutter..

Har vært til dyrlege og fått antibiotika kur, samtidig som vi byttet over til annet for for gamle hunder i tilfelle det vanlige foret var for salt.
Får ikke noe menneskemat eller lignende, annet enn noen maiskorn som datteren slipper ned under middagen.
Skal en ny runde til dyrlege igjen i morgen, men ønsker å høre om noen andre har samme erfaringer? For dette begynner å tære på familielivet for å si det mildt.
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.588
Antall liker
27.757
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Få den sjekket for diabetes og Cushings syndrom. Sjekk tyroksinnivået og nyreverdier.

mvh
 

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Innlegg
4.992
Antall liker
1.935
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
Takk for tipset tkr, det skal jeg gjøre! Diabetes kommer ikke det oftest hos overvektige hunder? Hunden er langt fra overvektig, men mulig de kan få det uansett?
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.588
Antall liker
27.757
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Takk for tipset tkr, det skal jeg gjøre! Diabetes kommer ikke det oftest hos overvektige hunder? Hunden er langt fra overvektig, men mulig de kan få det uansett?
Hunder kan få diabetes helt uavhengig av vekt. Eldre hunder er i faresonen for både diabetes, cushings syndrom og nyresvikt.

mvh
 

pahf

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.12.2005
Innlegg
4.992
Antall liker
1.935
Sted
huttuheita
Torget vurderinger
8
Ok, og dette finnes det behandling for? Eventuelt andre grep jeg bør ta mtp at hunden begynner å bli pensjonist?
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.588
Antall liker
27.757
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
Ok, og dette finnes det behandling for? Eventuelt andre grep jeg bør ta mtp at hunden begynner å bli pensjonist?
Det finnes behandling, omenn ikke nødvendigvis enkel og billig behandling. Cushing er ofte vanskelig å diagnostisere med sikkerhet. Få et svar på hva som feiler hunden din først.

mvh
 
Topp Bunn