DVD/SACD/HD

P

Parelius

Gjest
Ok, litt i ukjent terreng her, så jeg trenger litt hjelp.

Hadde tenkt å få meg en DVD-spiller. Tanken var å kjøpe en brukt Philips 963 som gav meg muligheten til å prøve ut SACD også. Men, så var det kanskje litt dumt ikke å ha muligheten til å ta opp program fra TV til harddisk da.

Så; fins det noe godt som gir meg opptager, DVD-spiller og SACD spiller i ett, og som ikke koster skjorta, (og kanskje kan skaffes billig brukt?).

Takker for mulige forslag.
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.130
Antall liker
2.652
Parelius, kan ikke huske at jeg har sett denne kombinasjonen før, med harddisk.
Vi får se om noen kommer opp med et forslag.
 
P

Parelius

Gjest
Er jeg helt i forbrukerfronten? ;) Oi, jeg tok det nesten for gitt at slike kombinasjoner fantes. Da får jeg vel slå meg til ro med en Philips 936 med SACD, eller en DVD-spiller med HD og opptaksmulighet. Takker, Espen.
 
K

knutinh

Gjest
Jeg mistenker nesten at du kan få en billigere løsning ved å kjøpe to separate komponenter enn kombiløsningen (hvis den finnes).

Har du vurdert en HTPC? Det gir deg tilnærmet uendelig fleksibilitet, men bare DVD-A, ikke SACD. Dessuten må du nok opp i minst 5000,-

mvh
Knut
 
P

Parelius

Gjest
Har du vurdert en HTPC? Det gir deg tilnærmet uendelig fleksibilitet, men bare DVD-A, ikke SACD. Dessuten må du nok opp i minst 5000,-
HTPC (som i Home Theatre PC?). Kjører allerede musikken fra laptopen med eminent resultat (via Airport Express). Nå er ikke SACD noe must (enda mindre DVD-A, siden jeg ikke har en eneste en av slike), men det var muligheten til å kjøre SACD-utgaven av Dylan i ny og ne.

Er det forholdsvis uproblematisk å ordne med opptak av TV-en til Hard Disk?
 
K

knutinh

Gjest
HTPC (som i Home Theatre PC?). Kjører allerede musikken fra laptopen med eminent resultat (via Airport Express). Nå er ikke SACD noe must (enda mindre DVD-A, siden jeg ikke har en eneste en av slike), men det var muligheten til å kjøre SACD-utgaven av Dylan i ny og ne.

Er det forholdsvis uproblematisk å ordne med opptak av TV-en til Hard Disk?
Home Theater PC ja. Ordet har mange forskjellige meninger, musikk-jukebox, audiofil musikkspiller, Divx-avspiller, videofil avspiller, og "Tivo" timeshift/opptak av live tv.

For å ta opp tv trenger du en tv-tuner. Slike koster typisk i overkant av 500,- du trenger vel en usb-utgave for din laptop. Ved å koble denne til kabel-tv-uttaket kan du ta opp og ta pause i sendingen ved å bruke Windows Media Center, Media Portal, eller en av flere andre tilsvarende applikasjoner.

Med en slik PC-løsning kan du (med varierende grad av innsats og kostnad) få gjort stort sett alt. Hvis avspilling av SACD er viktig for deg kan du evt kjøpe en standalone SACD-spiller i tillegg.

mvh
Knut
 

llossius

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.10.2005
Innlegg
181
Antall liker
0
Det følger som regel ok programmer for opptak med tv-tuneren også.
 
Topp Bunn