During fra platespiller

ornulv

Hi-Fi interessert
Ble medlem
16.03.2014
Antall liker
10
Sted
Sarpsborg
Jeg har en Akai AP 002 som gir fra seg endel during, spesielt fra kl.12 og oppover.
Den kom uten signalkabel, så jeg bruker en som sitter på en Sansui 525, med RCA i begge ender, jordet. Jeg har sjekket ut en del ting som kunne vært årsaken,
som plassering, løse kabler i pickup, flere forsterkere, ol.
Når kabelen sitter i Sansuien er det merkbart mindre during. Har prøvd ikke å jorde, da blir det myyye verre.
Kan det være lurt å innvestere i en ny, god kabel?
Hva er egentlig forskjell på en vanlig signalkabel, feks. mellom cd-spiller og forsterker, og den som skal gå mellom platespiller og forsterker, bortsett fra jordingen?

Ble medlem
12.03.2012
Antall liker
8.279
Sted
Laksevåg - Bergen
Hei ornulv ! Lurer litt på hva du mener med kl. 12 og oppover. Når du jorder, jorder du da med en tynn svart kabel i tillegg til RCA- kablene ? RCA- kabler er like, uansett hva de blir brukt til . Står platespilleren i nærheten av høyttalere ?

Sist redigert:

ornulv

Hi-Fi interessert
Ble medlem
16.03.2014
Antall liker
10
Sted
Sarpsborg
Heisan. Ja, jeg jorder med kabelen som er loddet til Rca-kablene i den ene enden. Med kl.12 mener jeg at volum knappen står rett opp, halveis fra 0.
Spilleren er rundt 2 1/2 m fra høyttalerne.
Så i utganspunktet kan man bruke gode signalkabler, og selv lodde på en tynn kabel for jording?

svartkeiko

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.02.2013
Antall liker
446
Sted
9395 KALDFARNES
Torget vurderinger
12
Hei ornulv.
Ta å lag deg en egen kabel for jordinga.
Et alternativ til: Ta å tvinn jordinga rundt den ene av signalkablene så det blir ca. 10-12 tvinninger rundt hele kabel fra den ene rca kontakt til
den andre.Med andre ord i hele rca kabelens lengde.Om dette hjelper kan du lodde på kabelsko eller lage løkker i hver ende av jordingskabel.

Håper du får det til.
Mvh Kenneth

Sist redigert:
Topp Bunn